راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس وارد فاز اجرایی شد

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس وارد فاز اجرایی شد

خبرگزاری تسنیم: شهردار سلماس گفت: دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی برای تحویل مسئولیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس به شهرداری صادر شده و کارهای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس هیچ اقدام اجرایی انجام نشده بود و طی جلسه دو روز قبل با استاندار آذربایجان غربی مراتب نارضایتی وی از طولانی شدن روند ایجاد این منطقه اعلام شد و با توجه به ظرفیت‌های موجود علمی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی در شهرداری سلماس، تمام مراحل اجرایی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی توسط استاندار به مجموعه شهرداری محول شد.

وی افزود: این اقدام بدون موانع قانونی امکان‌پذیر بوده و با توجه به گردش‌کار مالی شهرداری و در اختیار داشتن ماشین‌آلات عمرانی لازم برای پیشبرد هرچه سریعتر این طرح، توانایی اجرایی شهرداری سلماس مثبت تشخیص داده شده و مقرر شده است که در مدت زمان بسیار کوتاهی برای شروع فازهای اولیه عملیاتی اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: بنا به توصیه استاندار آذربایجان غربی در مراحل مختلف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس حتما از تجارب موفق دیگر مناطق اقتصادی در کشور بهره‌گیری می‌شود تا عاملی موثر در پیشبرد هرچه سریعتر اهداف تعیین شده قرار گیرد.

حمایت شهرداری سلماس از سرمایه گذاران خارجی

وی اظهار کرد: حمایت‌های استاندار، امام جمعه سلماس، نماینده مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی، مردم و دیگر مسئولین از عوامل بسیار مهم تحقق طرح‌های کلان و جذب سرمایه‌گذاران است، که در این راستا مجموعه شهرداری و شورای شهر نیز با توجه به رسالت خدمت صادقانه از تمام یاری دهندگان توسعه منطقه نهایت تقدیر و تشکر را دارد.

رحیمی با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری سلماس در جذب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای موفق طرح‌ها و پروژه‌های مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: در طول مدت زمان 4 ماه فعالیت شهردار جدید در این شهرستان تمام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی بطور منظم و جاری با رویکردی علمی و منطقی ادامه یافته‌اند و برای اجرای هرچه بهتر و باکیفیت‌تر برنامه‌ها و همچنین برای افزایش ارائه خدمات و کسب رضایت بیشتر مردم از ورود و مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی در طرح‌ها حمایت بعمل آمده است.

وی از عموم صاحبان سرمایه و اندیشه برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و کمک به شهرداری برای آبادانی و پیشرفت هرچه ‌بیشتر شهر دعوت کرد و افزود: هر پیشنهاد و طرحی که سرمایه گذاران بتوانند در آن حوزه اقدام کنند مورد حمایت شهرداری سلماس بوده و در این نهاد همیشه مسیر برای اجرای پروژه‌های مشارکتی کاملا باز و هموار می‌باشد.

ارتقاء شاخص های شهرنشینی

رحیمی اظهار کرد: همیشه اقدامات فرهنگی از اهمیت بسزایی در مدیریت صحیح شهر برخوردار بوده است و از جمله موارد قابل پیگیری در شهرستان سلماس درباره اشاعه بیش از حد دفع نامناسب فاضلاب در برخی از مناطق شهری است که باید با آگاه سازی کافی و فرهنگ‌سازی مناسب اقدامی کاربردی برای رعایت رسالت بزرگ فرهنگ شهرنشینی در حد مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت مجموعه شهرداری سلماس در ایجاد بسترهای لازم برای پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر شهر، استفاده از نیروهای متعهد و متخصص با حداکثر بهره‌گیری در جهت توان‌افزایی تخصصی و علمی در طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی می‌باشد و یکی از بازخوردهای مثبت آن در انجام اقدامی بسیار موثر در برقراری اتحاد پایدار میان صاحبان فکر و سرمایه و مسئولان ذیربط با تشکیل مجمع عالی سرمایه‌گذاری و اقتصاد سلماس بوده است.

بازشناسی پهلوان "پوریای ولی"

شهردار سلماس با اشاره به موضوع بازنگری طرح جامع شهری در این شهرستان، بیان کرد: مراحل اولیه طرح انجام شده و در حال حاضر عکس‌برداری‌های هوایی در حال تکمیل است.

وی به پیشینه تاریخی سلماس اشاره کرده و گفت: براساس مستندات موجود، زادگاه پهلوان اسطوره‌ای ایران "پوریای ولی" شهر سلماس بوده که در راستای شناساندن این پهلوان صاحب‌نام سلماسی از عموم صاحب‌نظران و علاقه مندان به تاریخ و تمدن شهر با فرهنگ سلماس جهت ارائه طرح‌های پیشنهادی خود برای ساخت تندیس پوریای ولی دعوت بعمل می‌آید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon