آموزش مداحی به یک فرانسوی در مستند «دیالوگ سه نفره»

آموزش مداحی به یک فرانسوی در مستند «دیالوگ سه نفره»

خبرگزاری تسنیم:فرهمند، کارگردان مستند «دیالوگ سه نفره» گفت: این فیلم داستان همسفر شدن یک مداح با یک فرانسوی است. در جریان سفر، این دو نفر با هم آشنا شده و با هم قرار می‌گذارند تا مداح، مداحی را به فرانسوی یاد دهد.

رضا فرهمند، کارگردان مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از اتمام ساخت مستند جدید خود به نام «دیالوگ سه نفره» خبر داد و گفت: این مستند در جشنواره فیلم کوتاه شرکت کرده است.

وی درباره موضوع این مستند گفت: «دیالوگ سه نفره» داستان همسفر شدن یک مداح با یک فرانسوی است. در جریان سفر، این دو نفر با هم آشنا شده و با هم قرار می‌گذارند تا مداح، مداحی را به فرانسوی یاد دهد و در مقابل فرانسوی نیز موسیقی و دستگاه‌های آن را به مداح آموزش دهد. در حقیقت این دو نفر در جریان سفر قصد دارند تا به تبادل تجربیات خود در حوزه موسیقی و مداحی بپردازند.

این مستند درباره نامگذاری فیلم جدیدش گفت: در جریان سفر این دو نفر، دوربین ما نیز به گونه‌ای وارد داستان شده و در دیالوگ‌ها شرکت می‌کند. در حقیقت راوی داستان که دوربین است به یاری این دو نفر می‌آید. به همین دلیل نام این فیلم «دیالوگ سه نفره» است.

فرهمند درباره‌ روند ساخت این فیلم گفت: آغاز ساخت این مستند بعد از نوروز شروع شد و تا چند هفته پیش ادامه داشت. اکنون نیز با آماده شدن مستند، این اثر را در جشنواره فیلم کوتاه شرکت داده‌ایم.

این مستند به سفارش خانه مستند ساخته شده است .عوامل این مستند عبارتند از تصویربردار، وحید بیوته؛ صداگذار، صادق دهقان؛ تدوینگر، رضا فرهمند؛ تهیه‎کننده، مهدی مطهر.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران