استخدام ۲۹۰ پرستار در بیمارستان‌های اردبیل


استخدام 290 پرستار در بیمارستان‌های اردبیل

خبرگزاری تسنیم: برئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آزمون استخدامی در ۴ رشته پرستاری، بهیاری، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد و قرار است ۲۹۰ نفر از شرکت کنندگان به صورت قراردادی استخدام شوند.

فرهاد پورفرضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: یکی از بسته های حمایتی طرح تحول نظام سلامت ارتقای خدمات اورژانس بیمارستان ها است که در این زمینه سعیمان بر این است تا در کمتر از 24 ساعت بتوانیم با مراقبت های انجام شده بیمار را در صورت نیاز به بخش منتقل کنیم.

وی از راه اندازی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در اردبیل خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته کلینیک قدیر و بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل راه اندازی شده که در این کلینیک ها در بیش از 10 گروه بهداشتی و درمانی ارائه خدمات انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل بعد از صدرو مجوز مراحل مطالعات و طراحی خود را سپری می کند، تصریح کرد: این پروژه به عنوان مهم ترین پروژه بهداشت و درمان در برنامه ششم توسعه در اولویت فوری منابع اعتباری می شود.

پورفرضی با اشاره به افزایش تخت ICU بیمارستان ها و بهبود تخت های ویژه در مراکز بیمارستانی بیان کرد: ما با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان سعی کردیم در دو ماه گذشته بیمارستان فاطمی را به رادیولوژی و بیمارستان امام را به امکانات مورد نیاز مراقبت تجهیز کنیم.

وی از مجهز شدن تمام بیمارستان دولتی و غیردولتی استان به سیستم امحای زباله های بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: همه این اقدامات با هدف جلب رضایت مردم در ارائه خدمات کیفی تر انجام شده به طوری که براساس آخرین ارزیابی ها، رضایتمندی مردم از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تا 75 درصد مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد بیماران ایدزی را در استان اردبیل 34 نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس تشخیص های اولیه تعداد بیمارن 76 نفر بوده که بر اثر فوت تنها 34 نفر در حال حاضر تحت مراقبت هستند.

پورفرضی از استخدام 290 پرستار به شکل قراردادی خبرداد و افزود: روزهای های گذشته آزمون استخدامی در 4 رشته پرستاری، بهیاری، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد و قرار است 290 از شرکت کنندگان به صورت قراردادی استخدام شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بازنگری بیمه روستایی و نحوه ارجاعی بیماران به پزشکان متخصص خبر داد و گفت: سرانه پرداختی بیمه از 23 هزار تومان به 96 هزار تومان رسیده که این افزایش صرف بهبود کیفیت زیست پزشکان، تهیه خودرو و تعمیرات خانه های بهداشت روستایی می شود.

وی به اضافه شدن 70 قلم داروی مورد نیاز در خانه ها و مراکز بهداشتی روستایی اشاره کرد و افزود: سیستم ارجاع وضعیت مطلوبی را در مداوای بیماران روستایی بوجود آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: باتوجه به افزایش مسافرت ها به شهر سرعین سعیمان بر این است تا ایستگاه های موقت و سیارمان را در قالب تیم های پزشکی عمومی و تخصصی حداقل تا پایان فصل تابستان در این شهرستان برای گردشگران بیشمار مستقر کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت درمانگاهی و مراکز بهداشتی و درمانی بتوانیم به مسافران و گردشگران سرویس مناسبی را ارائه کنیم.

پورفرضی گفت: در تعطیلات اخیر حجم عظیمی از حضور مسافران را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی شاهد بودیم که سعی شد تا در شهرهای مختلف مجموعه هایمان به صورت شبانه روزی ارائه خدمات کنند اما با وجود آن در برخی شهرها با مشکلات و تنگناهای جدی رو به رو بودیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon