دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز خبرنگار را تبریک گفت

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز خبرنگار را تبریک گفت

خبرگزاری تسنیم: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران در کشور ما چشمان آگاه و همیشه بیدار ملت محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 شهادت شهید خبرنگار، محمود صارمی و روز خبرنگار، تداعی گر زحمات قشری است که شبانه روز برای آگاهی بخشی به جامعه و استمرار حیات آن تلاش می‌کند و در پیش برد این رسالت سترگ و خطیر، هرگونه رنج و محنت بر خود همواره کرده و حتی جان به کف نهاده است.

در این ایام شبیخون فرهنگی که دشمن با تمام عده و عُده خود به میان آمده، خبرنگاران باید به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) انعکاس اخبار، خوب، مفید و امید بخش را نصب العین خود قرار دهند و راه را برای سیاه نمایی اوضاع جامعه بر رسانه‌های بیگانه ببندند.

بی‌تردید خبرنگاران متعهد که در برابر جنگ فرهنگی دشمن به پا خاسته‌اند، افسران جنگ نرمی محسوب می‌شوند که نقشی به‌سزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و تقابل با امپریالیسم رسانه ای استکبار عهده‌دار هستند.

خبرنگاران در کشور ما چشمان آگاه و همیشه بیدار ملت محسوب می‌شوند که بر تمامی اتفاقات و کنش و واکنش‌های داخلی و خارجی ناظرند و با خط قرمز دانستن منافع ملی کشور، حقایق و واقعیات را دقیق، سریع و صحیح به جامعه انتقال می‌دهند.

شکی نیست که آگاهی بخشی به جامعه رسالتی پیامبرگونه است که خبرنگاران متعهد بار عظیمش را به دوش می‌کشند تا جامعه را از بلای جهل مصون دارند و آگاهی را به رگ‌های ملت‌ها تزریق کنند.

در شرایطی که استکبار جهانی با آتش تهیه رسانه‌های سلطه هر روز در گوشه‌ای از جهان بیداد می کند و روزی سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد و روز دیگر کوک‌کشی در غزه را کلید می زند، وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران از هر زمان دیگری سخت تر است و همتی عظیم را می‌طلبد تا اجازه قلب شدن حق و باطل و ظالم و مظلوم را در این معرکه‌ها ندهد و در برابر رسانه‌های صهیونیسم و مستکبر قد علم کند.

بی‌شک همانگونه که شهید محمود صارمی در سال 76 و در تقابل با ارتجاع طالبانی به شهادت رسید، امروزه هم یکی از مهمترین رسالت‌های خبرنگاران تقابل با ارتجاع موجود در منطقه است. ارتجاع تکفرییون و اعناب و اذنابشان که از لبنان تا سوریه و از سوریه تا عراق را در آتش عنادشان با اسلام عزیز می‌سوازنند.

افزون بر اینها در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، جبهه رسانه‌ای کشور باید بیش از پیش بکوشد با نگاهی عمیق تر به مقوله فرهنگ، برای رشد و ارتقاء آن کمر همت بندد و با انعکاس گسترده پیشرفت های روز افزون علمی، فرهنگی و خلق فضایی پر نشاط، نقش پل ارتباطی مردم با سیاستگذاران فرهنگی را ایفا کند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، ضمن تشکر از این قشر خدوم و زحمت کش، همه خبرنگاران متعهد را به اقبال هرچه بیشتر به مقوله علم و فرهنگ، تقابل روز افزون با رسانه های نظام سلطه و آگاهی بخشی در خصوص ارتجاع شومی که جهان اسلام را هدف قرار داده است، فرا می خواند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon