۱۴ طرح سالم‌سازی دریا در سواحل رشت اجرا شد


14 طرح سالم‌سازی دریا در سواحل رشت اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رشت با اشاره به ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان، گفت: با توجه به سیاست‌های طرح سالمسازی دریا ۱۴ طرح سالمسازی در شهرستان رشت احداث شده است و این منطقه با این میزان نوار ساحلی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عیسی مهدوی بعداز ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران پرچم اطلاع‌رسانی را به دوش گرفته‌اند، اظهار کرد: خبرنگاران سفیران زدودن سیاهی و تاریکی از متن جامعه‌ هستند.

وی حضور موثر در جنگ نرم و مبارزه با استکبار را وظیفه خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران در توسعه شهری می‌توانند صاحب نظر و ایده باشند.

فرماندار رشت با اشاره به مسائل توسعه‌ای، سیاسی، فرهنگی و نیازهای اصلی شهرستان رشت،‌ گفت: شهرستان رشت  930 هزار جمعیت دارد که 76 درصد آن را جمعیت شهری و 24 درصد را روستایی تشکیل می‌دهند.

مدیریت توسعه شهری صحیح یکی از مهمترین ارکان در مدیریت شهرستان رشت است

مهدوی با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای شش بخش، هفت شهرستان و 18 دهستان است، تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب و دارای جمعیت شهری بالایی است و مدیریت توسعه شهری صحیح یکی از مهمترین ارکان در مدیریت این شهرستان است.

وی با تاکید بر توسعه روستایی در شهرستان رشت، افزود: این شهرستان 230 هزار جمعیت فعال روستایی و 70 هزار اراضی کشاورزی مستعد دارد.

شهرستان رشت 11 درصد برنج کشور را تولید می‌کند

فرماندار رشت با اشاره به آب‌های زیرزمینی رشت، گفت: 11 درصد برنج کشور و 28 درصد برنج استان در این شهرستان تولید می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه شهرستان رشت از لحاظ آبزی‌پروری و تولید آبزیان در استان رتبه نخست را دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت صنعتی استان در شهرستان رشت انجام می‌شود.

احداث 14 طرح سالمسازی دریا در سواحل رشت

وی با اشاره به 22 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان، تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های طرح سالمسازی دریا 14 طرح سالمسازی در شهرستان رشت احداث شده است.

فرماندار رشت ،هدف‌گذاری ویژه را در طرح‌های سالمسازی دریا در شهرستان رشت مورد تاکید قرار داد و گفت: این شهرستان با داشتن 22 کیلومتر از نوار ساحلی گیلان از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است.

مهدوی با اشاره به حجم بالای ورود گردشگر به این میزان نوار ساحلی افزود: با برنامه‌هایی که در سال‌های آینده برای نوارهای ساحلی طراحی شده به خصوص برنامه بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد به سمت ایجاد طرح‌های گردشگر پذیر حرکت می‌کنیم.

اشتغال مشکل اصلی شهرستان رشت است

وی با اشاره به اینکه اشتغال مشکل اصلی شهرستان رشت است، خاطرنشان کرد: این شهرستان نرخ بیکاری وسیعی دارد که باید با طرح‌های تفریحی و تویستی فرصت‌های شغلی پایدار را ایجاد کنیم

فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از تهدیدهای شهرستان داشتن محیط یست شکننده است، افزود: صنعت توریسم با محیط‌زیست شهرستان رشت همخوانی دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon