جشن خرما در بم برگزار می‌شود


جشن خرما در بم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بم با تاکید بر اینکه جشن خرما همزمان با فصل برداشت محصول در این شهرستان برگزار می‌شود،گفت: خوشبختانه موجودی خرمای سردخانه‌های بم در ایام ماه مبارک رمضان به فروش رفت و تنها ۵ درصد ذخیره خرما در این سردخانه‌ها موجود است.

محمود ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بم اظهار کرد: دارا بودن نمایه‌های لاتین برای مصرف کننده خارجی دلیل بر سوءاستفاده از برند خرمای بم نیست.

وی بیان کرد: در داخل کشور احتمال دارد افرادی از صادرکنندگان بخواهند خرمای بم را با برندهای کیفیت‌‌دار ارسال کنند.

فرماندار بم اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل تصور سوءاستفاده از خرمای بم، داشتن مجوزهای صادرات خرما حتی برای واردکنندگان خارجی به مدت شش ماه با رعایت برخی نکات قانونی است.

ذوالفقاری گفت: در تلاش هستیم برند خرمای بم را با کیفیت ممتازی که دارد تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برند، نشانه شناسایی کالا با کیفیت خاص است افزود: در توافق با انجمن سردخانه‌داران بم، از این پس با برندهای صادراتی داخل استان، خرمای بم را به اروپا و دیگر کشورهای خارجی صادر می‌کنیم.

فرماندار بم اظهار کرد: امکان دخل و تصرف در خرما و یا هر محصولی نظیر پسته در آن سوی مرزها زیاد است، ولی باید به سمتی حرکت کنیم که با تمام این دخل و تصرف‌ها، خرمای بم به جهان معرفی شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: خوشبختانه موجودی سردخانه‌های بم در ایام ماه رمضان به فروش رفت و تنها 5درصد ذخیره خرما در سردخانه‌ها موجود است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه خرما در شرق استان به منظور فراهم کردن شرایط و مقدمات برداشت خرما گفت: در بازدیدهایی که از باغات خرمای استان انجام شد، به صاحبان باغ‌ها بر بسته‌بندی همراه با کیفیت خرما تاکید شده است.

فرماندار بم با تاکید بر اینکه جشن خرما همزمان با فصل برداشت محصول در بم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با درجه‌بندی خرمای بم بعد از فصل برداشت، با یک‌دست شدن محصول، شاهد افزایش صادرات خرمای بم خواهیم بود.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon