استان اصفهان باید به قطب خبری بین‌المللی تبدیل شود


استان اصفهان باید به قطب خبری بین‌المللی تبدیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید نگاه ابزاری به رسانه‌ها داشته باشند، گفت:استان اصفهان باید به قطب خبری بین‌المللی تبدیل شود و مسئولان و رسانه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

عباس مقتدایی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: رسانه‌های اصفهان باید گام‌های جدی، موثر و بلندتری برای ارتقای سطح رسانه‌های در استان اصفها بردارند.

وی با اعتقاد بر اینکه کارهایی که امروز خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه‌ای اصفهان با دست خالی انجام می‌دهند شگفت انگیز و قابل تحسین بوده، تصریح کرد: ما در استان اصفهان تا رسیدن به جایگاه مطلوب در عرصه رسانه‌ای فاصله طولانی هم داریم و به نظر می‌رسد اهالی مطبوعات در اصفهان آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان دولتی به خبرنگاران نباید نگاه ابزاری و یا تسهیل کننده برای کار خود داشته باشند و باید شان وجایگاه خبرنگاری و عرصه مطبوعات و رسانه‌ها در سطح استان اصفهان بار دیگر مورد ارزیابی جدی و اگر لازم باشد مورد بازنگری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مدیران استان اصفهان باید به این درک جدی برسند که خبرنگاران به عنوان افراد هوشیار، زنده و بینای جامعه فعالیت می‌کنند و نباید انتظار و توقع انواع و اقسام خبر رسانی که نزدیک به موضع چاپلوسی و نظایر آن بوده  از آنها بشود.

مقتدایی با بیان اینکه خبرنگاران اصفهان ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه و خوبی دارند، خاطرنشان کرد: اما آنچه که امروز کمبود داریم ایجاد بستر مناسب برای به فعلیت در آمدن این ظرفیت‌ها و داشته‌های بالقوه است و رسانه‌های مکتوب ما هم از نظر کیفی و هم از نظر شمارگان و تیراژ باید رشد کنند و نگاه مدیریت کلان استان به مطبوعات باید نگاه خدمت گذاری باشد و نه نگاه خدمت گیری.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید نگاه ابزاری به رسانه‌ها داشته باشند، اظهار کرد: به این معنی که مدیران کلان و روسای نهادها و سازمان‌ها بیش از آنکه به فکر این باشند که رسانه‌ها در حد روابط عمومی برای آنها عمل کنند باید به این فکر باشند که نقاط قوت و ضعف جامعه را به شایستگی بیان کرده و آیینه باشند که در آن هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها را بتوان دید برای اینکه خوبی‌ها را تقویت و بدی‌ها را از سطح جامعه بزداییم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اصفهان با داشتن صدها و بلکه هزاران سوژه در عرصه‌های مختلف می‌تواند به یک قطب خبری حتی بین المللی و ملی تبدیل شود چیزی که امروز همچنان با آن فاصله داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon