لوازم التحریر با محتوای ایرانی و اسلامی در لرستان تولید می‌شود


لوازم التحریر با محتوای ایرانی و اسلامی در لرستان تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در بحث تولید لوازم تحریر با محتوای ایرانی و اسلامی با تولید کننده‌های حاضر در سطح استان رایزنی‌های انجام داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، نادر قربانی امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی در محل استانداری لرستان در خرم آباد اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه هم اکنون همان کاری را انجام می دهند که نیروهای جهاد سازندگی با ساختن سنگر در مقابل دشمن در زمان دفاع مقدس انجام می دادند.

وی افزود: فلسفه برگزاری چنین جلساتی، مهم ترین مطالبه پیوست و پیوند فرهنگی است که مقام معظم رهبری به دنبال آن هستند و تشکل های مردم نهاد و سازمان های اجرایی و فرهنگی دولتی بازوهای کار آمد این کار هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: سازمان های اجرایی و فرهنگی دولتی در جای خود درباره مسائل فرهنگی کار انجام می دهند اما این تشکل های مردم نهاد، همانند دارالقرآن ها، موسسات خیریه و دیگر تشکیلات فعال مردمی هستند که با عموم مردم در ارتباط هستند.

قربانی تصریح کرد: سازمان های اجتماعی و فرهنگی، به دلیل وصل شدن به نظامات اداری پیچیده، دارای قوانین و ملزومات  دست و پاگیر هستند اما تشکل های مردم نهاد به دلیل عمق نفوذی که در بین عامه مردم دارند اثر گذاری آن ها در مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی بسیار بیشتر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: ما باید به مسئله عفاف و حجاب اعتقاد کامل داشته باشیم و برگزاری این جلسات، نباید صرفا برای راضی کردن مقامات مافوق باشد و اگر بنای جلسه بر این امر باشد از نظر عمومی نیز راضی کننده نیست.

وی افزود: هر زمان بحث فرهنگ در کشور پررنگ شده است خروجی آن، بار مثبت برای جامعه بوده است که نمونه بارز آن تجربه دفاع مقدس و علم شدن فرهنگ ایثار و شهادت در آن دوران است.

قربانی بیان کرد: اگر مسئله فرهنگ  در مسیر اصلی خود قرار گیرد آن گاه گرفتاری های اقتصادی و سیاسی در جامعه نیز حل خواهد شد و دیگر بابت این مسائل هیچ نگرانی نداریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: سه گروه نظارتی از طرف استانداری لرستان برای رصد مسائل فرهنگی و حقوق شهروندی تشکیل شده است که  فعالیت خود را از  شهرستان رومشکان شروع کرده اند و در شهر خرم آباد با رصد این گروه سه خوابگاه دانشجویی به علت مشکلات عدیده پلمپ شده است.

قربانی اظهار کرد: این گروه های نظارتی برای موفقیت در کار باید با تشکیل  کارگروه هایی با تشکل های مردم نهاد از نظرات آنان نیز در کار خود بهره ببرند.

وی افزود: در بحث تولید لوازم تحریر با محتوای ایرانی و اسلامی نیز با تولید کننده های حاضر در سطح استان رایزنی های انجام داده شده است و قرار است تولیدات این مراکز بر روی محصولات فرهنگی ایرانی متمرکز شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: مبحث امر به معروف و نهی از منکر متعلق به یک دستگاه و یک نهاد و اداره و یک شخص خاص نیست و مسئله ای عمومی در جامعه است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon