جنگ غزه شکست همزمان استکبار، ارتجاع را رقم می‌زند

جنگ غزه شکست همزمان استکبار، ارتجاع را رقم می‌زند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: جنگ عزه با مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین و با آگاه تر شدن افکار مومی جهانیان در نهایت شکست همزمان استکبار، ارتجاع و صهیونیستها را رقم می زند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نماز با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید، شما بر توشه های تقوا به‌مراتب محتاج ترید تا توشه های دنیا هستید بنابراین توصیه به رعایت تقوا یکی از مهمترین موکدات در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه است.

وی موضوع تولی و تبری در فرهنگ شیعیان اهل بیت(ع) را مورد بررسی قرار داد و گفت: این دو موضوع از مهمترین آموزه های اعتقادی شیعه است و خداوند مودت و محبت ذی القربی را مزد و پاداش رسالت رسول خدا(ص) تعیین فرموده است، قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی که در این باره  احمد بن جنبل در کتاب فضایل الصحابه می نویسد، وقتی آیه قل لا اسئلکم، نازل شد اصحاب عرض کردند ای رسولخدا خویشاوندان شما که مودت آنان بر ما واجب شده کیانند؟ که ایشان در پاسخ فرمود، علی، فاطمه و دو فرزند آنان و این سخن را سه بار تکرار فرمود.

باید ها و نبایدهای اخلاقی خبرنگار

خطیب جمعه خوی با تبریک روز خبرنگار و قرائت بخشی از وصیتنامه شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگار در یک جامعه اسلامی با خبرنگار جوامع لائیک و سکولار فرق‌های اساسی و ماهوی دارند.

وی داشتن تعهد در بیان حقایق، رعایت کردن انصاف در اظهار نظر، نقد پذیری، رعایت اصل بی طرفی، امانت داری، رازداری، داشتن قدرت تفکر و تحلیل، درک صحیح از حقایق جامعه و کمک به آرامش و تلطیف جامعه را از جمله بایدهای اخلاقی خبرنگار برشمرد و ورود به حریم خصوصی افراد، ایجاد جنگ روانی، تحریف و قلب حقایق، شایعه پراکنی، هتک حرمت اشخاص، جعل خبر، پیش داوری، لجاجت و تعصب را از جمله نبایدهای اخلاقی خبرنگار نام برد.

شکست مفتضحانه اسرائیل، استکبار و ارتجاع در غزه

شکوری با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: این جنگ یک ماهه بسیاری از حقایق پشت پرده را برای افکار عمومی جهان آشکار ساخت، حمایت آمریکا، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و ارتجاع عرب و مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر از اسرائیل از آن جمله است.

وی اظهار کرد: شکست اسرائیل در برابر مقاومت در واقع شکست استکبار جهانی و ارتجاع عرب منطقه است.

امام جمعه خوی افزود: خلع سلاح مقاومت، اخراج رهبران مقاومت از غزه، واگذاری غزه به تشکیلات خودگردان، زنده کردن گفتگوهای سازش، عادی سازی روابط با اعراب منطقه از جمله اهداف اسرائیل از این جنایات بود که به هیچکدام از آنها نرسید و مفتضحانه عقب نشینی کرد.

برخورد نظامی تنها راه مقابله با داعش است

خطیب جمعه خوی با اشاره به استمرار شرارت‌های گروه تکفیری داعش در کشورهای عراق،سوریه و لبنان گفت: جای بسی تأسف است که در اثر غفلت جهان اسلام امروز استکبار از یک طرف مسلمانان غزه را توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می‌کند و از سوی دیگر توسط گروه تکفیری و جلاد داعش امنیت و آسایش مردم چند کشور اسلامی را بهم ریخته است.

وی ضمن تقدیر از مواضع قاطع مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر هر دو جریان ضد اسلامی گفت: تنها راه مقابله با گروه تکفیری داعش برخورد نظامی و اخراج آنان از کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon