سقف بودجه تاثیری در کاهش هزینه‌ها نداشت/ تلاش بی‌نتیجه سازمان لیگ

سقف بودجه تاثیری در کاهش هزینه‌ها نداشت/ تلاش بی‌نتیجه سازمان لیگ

خبرگزاری تسنیم: برخلاف ادعای سازمان لیگ، سقف بودجه تاثیری در هزینه‌های لیگ برتر نداشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سازمان لیگ پیش از آغاز چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال، برای باشگاه‌های حاضر در این مسابقات سقف بودجه تعیین کرد تا به این طریق هزینه‌ها را کنترل و آن را نسبت به فصل گذشته کمتر کند. این ترفند سازمان لیگ برای کاهش قرارداد بازیکنان و کادر فنی جواب داد و حتی سازمان لیگ اعلام کرد که در بین تیم‌های لیگ برتری هزینه‌ها کنترل و کمتر از سال گذشته شده است.

با این وجود با بررسی آمارهایی که این سازمان در سایت خود ارائه کرده، ادعای متولیان فوتبال در رابطه با کنترل هزینه‌ها در فوتبال زیر سؤال می‌رود. مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ پیش از این گفته بود که میانگین رقم قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در سال گذشته (لیگ سیزدهم) 295 میلیون تومان بوده است. مهدی تاج امسال هم اعلام کرده که گردش مالی فصل چهاردهم لیگ برتر و رقم مجموع قراردادهایی که در این فصل بسته شده، 151 میلیارد تومان شده است.

فهرست بازیکنان و کادر فنی تمامی تیم‌ها در سایت سازمان لیگ منتشر شده که براین اساس در لیگ برتر 511 نفر فعال هستند. با یک تقسیم ساده می‌شود نتیجه گرفت که میانگین قراردادهای این فصل لیگ برتر نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. میانگین قراردادهای این فصل به رقم دقیق 295 میلیون و 499 هزار و 21 تومان به ازای هر بازیکن است. این میانگینی است که از آمار سازمان لیگ استخراج می‌شود و نشان می‌دهد مبالغ قراردادها نسبت به قبل تغییر نکرده است.

قرارداد تعدادی از بازیکنان چون ادینیو مهاجم تراکتورسازی، رسول خطیبی و اعضای کادر فنی استقلال در سایت سازمان لیگ دیده نمی‌شود اما می‌‌توان گفت که با وجود سخت‌گیری‌های سازمان لیگ و افشای رقم قراردادها بنا به آنچه مهدی تاج اعلام کرده، هزینه‌های لیگ برتر تغییر نکرده و سقف بودجه حداقل در این فصل تاثیری بر میزان قراردادها نداشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon