سالهاست اسب با هواپیمای مخصوص وارد می‌شود/ قیمت برخی اسب‌ها تا ۵۰۰ میلیون تومان


سالهاست اسب با هواپیمای مخصوص وارد می‌شود/ قیمت برخی اسب‌ها تا 500 میلیون تومان

خبرگزاری تسنیم: مشاور رئیس سازمان دامپزشکی درباره واردات اخیر ۱۰۰ اسب با هواپیماهای اختصاصی گفت: واردات اسب موضوع جدیدی نیست و طی سالیان گذشته مرتب واردات اسب به کشور انجام می‌شده است.

محسن مشکوة در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: رسم معمول این است که اسب با پرواز غیراختصاصی وارد شود و برای جابه‌جایی این حیوان باید وسیله نقلیه مناسب وجود داشته باشد.

مشکوة افزود: اسب را نمی‌شود با هواپیمای باری که کالای دیگری را حمل می‌کند جابه‌جا کرد، به همین دلیل معمولاً باید هواپیمای مناسب این کار وجود داشته باشد و شرایط رفاهی که برای حیوانات در نظر گرفته می‌شود دقیقاً باید مدنظر قرار  بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون سوارکاری اعلام کرده این واردات را انجام نداده است، نیز گفت:  فدراسیون سوارکاری معمولاً اسب وارد نمی‌کند معمولاً افرادی برای خرید اسب سفارش می‌دهند و برخی افراد هستند که در زمینه واردات اسب به‌عنوان واسطه عمل می‌کنند (به این معنا که این اسبها را در کشورهایی که پرورش اسب دارند مثل آلمان، مجارستان و...  شناسایی می‌کنند و سایر اقدامات مربوط به واردات آنها را انجام می‌دهند).

مشکوة با بیان اینکه اسب قیمت بالایی دارد و ممکن است بهای آن از 20 میلیون تا بیش از 500 میلیون تومان برسد، افزود: مسئله واردات اسب امر نادر و غیرمعقولی نیست، سالهای سال  است که در کشور ما صنعت پرورش و نگهداری اسب رایج شده، باشگاه‌های بسیاری دایر شدند و خیلی از مردم دوست دارند اسب داشته باشند و سوارکاری کنند بنابراین آن را خریداری و در مکان‌های مناسب نگه‌داری می‌کنند یا کسانی هستند که به‌منظور مسابقات اسب را وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که علاقمندند و امکانات این کار را دارند اقدام به واردات می‌کنند مانند واردات انواع خودرو.
مشکوة با بیان اینکه واسطه‌ها از کسانی که خواهان این اسبها هستند هزینه‌های واردات آنها  را دریافت می‌کنند، گفت:  ممکن است تعداد زیاد این اسبهای وارداتی سبب جذابیت این موضوع شده باشد وگرنه اتفاق غیرمعقولی پیش نیامده و این امر سالها است که رواج دارد.

انتهای پیام/*

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه