اجرای کشت دوم در ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان


اجرای کشت دوم در 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان

خبرگزاری تسنیم: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه برنامه پیش‌بینی شده این سازمان کشت دوم در ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان است، گفت: در این اراضی راتون، شبدربرسیم، باقلا و سایر محصولات کشاورزی کشت می‌شود.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اجرای کشت دوم در اراضی کشاورزی گیلان، اظهار کرد: برنامه پیش‌بینی شده سازمان جهادکشاورزی کشت دوم در 80 هزار هکتار از اراضی استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون در سه هکتار از اراضی کشاورزی گیلان کشت دوم اجرا شده است، افزود: در این اراضی راتون، شبدر برسیم، باقلا، سبزیجات برگی، پاچ باقلا، ترتیکاله، جو، گندم و سایر محصولات کشاورزی کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت دوم در شهرستان ماسال آغاز شده است، گفت: برنامه پیش‌بینی شده برای راتون امسال 50 هزار هکتار است.

جهانساز درباره توسعه کشت دوم، تصریح کرد: این موضوع بستگی به شرایط آب و هوایی و نحوه پراکنش و بارندگی دارد و سازمان جهادکشاورزی هیچگونه توصیه‌ای نسبت به کشت مجدد برنج بعد از برداشت برنج نمی‌کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برنج در گیلان، خاطرنشان کرد: 57 درصد شالیزارهای گیلان در مرحله آماده برداشت هستند و 40 درصد این اراضی برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، گفت: برنامه این سازمان علاوه بر کشت دوم و راتون، پرکردن اوقات فراغت کشاورزان در فصول پاییز و زمستان و با توسعه گل و گیاه زینتی فضای باز در محوطه خانه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon