پیام آور صلح و دوستی وارد کرمان شد


پیام آور صلح و دوستی وارد کرمان شد

خبرگزاری تسنیم: سیدمسعود طباطبایی جانباز ۶۵درصد و عضو گروه جمعیت سبز صلح و دوستی با رکاب زدن مسیر ۶۰۰کیلومتری پاسارگاد تا کرمان بعد از ۶ روز وارد کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طباطبایی با حضور در محل اداره کل انتقال خون استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه جمعیت سبز با اهداف انسان دوستانه و به منظور انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران، پیاده‌روی و دوچرخه سواری‌های ملی و بین‌المللی را از سال 82 آغاز کرده است.

وی بیان کرد: رکاب زنی این هفته به مناسبت روز خبرنگار و همزمان با چهلمین سالگرد اهدای خون در ایران انجام شده است.

طباطبایی تصریح کرد: گروه جمعیت سبز سفر به دور ایران را از اردبیل تا بوشهر و خلیج فارس به تازگی به پایان رسانیده است.

وی افزود: این گروه با درج شعارهایی از قبیل اهدای عضو، اهدای زندگی و اهدای خون اهدای سلامتی و امثال آن در توسعه سلامت و صلح برای مردم ایران تلاش‌های زیادی کرده است.

پیام آور صلح و دوستی اظهار کرد: اعضای گروه جمعیت سبز در قالب تیم‌های سه نفره و حتی شش نفره برنامه‌های پیاده‌روی‌های بزرگ و یا دوچرخه سواری را در مناسبت‌هایی چون شهادت حسین فهمیده، سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر و روز فردوسی انجام می‌دهد.

طباطبایی بیان کرد: استان کرمان بیست و هشتمین استانی است که دوچرخه سواران این جمعیت مسیرهای این استان را رکاب زده‌اند.

وی از راه‌اندازی انجمن سایکل توریست خبر داد و گفت: این انجمن‌ها به افزایش توریست دوچرخه سوار از خارج از کشور کمک می‌کنند.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین نیازهای توریست‌های دوچرخه سوار یک شب اسکان و استحمام برای ادامه کار است، خاطرنشان کرد: این امکانات به زودی توسط این انجمن‌ها در سطح کشور ایجاد می‌شود و شاهد حضور توریست‌های دوچرخه سوار زیادی در کشور خواهیم بود.

از جمله مسیرهایی که این دوچرخه سوار حامل پیام صلح رکاب زده، مسیر واتیکان در ایتالیا، ایران به ترکیه و دور تا دور کشور ایران با هزینه شخصی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon