شیری با یک وجب روغن توش!


شیری با یک وجب روغن توش!

خبرگزاری تسنیم: مسئولان باید هرچه زودتر متخلفان آلودگی لبنیات را به مردم معرفی کنند تا بلکه بتوانند اعتماد از دست رفته آنها را نسبت به تولیدات داخلی تا حدی بازگردانند و مصرف کننده در این تردید نماند که شیر مصرفی اش حاوی یک وجب روغن است یا خیر!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم تا چند روز پیش نرخ جدید قیمت شیرخام و افزایش قیمت لبنیات مهم ترین دغدغه  دامداران، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بود اما طی یک هفته اخیر موضوعی مطرح شد که آن مساله را به کلی از یاد برد.

بحث داغ و البته بسیار نگران کننده وجود روغن پالم در لبنیات. بحثی که از سوی وزیر بهداشت مطرح و سپس به سرعت چشمگیری در رسانه های مختلف منتشر شد.
بحثی که انجمن صنایع لبنی، دامداران و کارشناسان مختلف در واکنش به آن اظهار نظرهای متفاوتی کردند اظهار نظرهایی که همچنان ادامه دارد.

بحثی که کماکان سوژه اصلی اکثر رسانه هاست و مشخص نیست آیا سرانجام به پایان شفافی می رسد یا مانند همان محصولات جالیزی معروف مصرف کننده هیچگاه پی نمی برد که جریان چه بود؟ آیا این محصولات آلوده بودند؟ اگر آلوده بودند پس چرا متخلفان معرفی نشدند و برخوردی با آنان صورت نگرفت؟ اگر نبودند پس چرا اصلا این بحث عنوان شد؟! شاید این بحث عنوان شد تا بحث قبلی در سایه قرار بگیرد و از یاد برود!

مصرف کنندگانی که  خسته شده اند از اینکه هر روز یک بحث جدید را در مورد آلودگی مواد غذایی و محصولات تولیدی  بشنوند . یک روز بحث آلودگی برنج مطرح می شود یک روز گوشت یک روز ماهی یک روز محصولات جالیزی و... در این میان  نکته جالب اما ناراحت کننده پایان مبهم اکثر این بحث ها  است .
شاید بخاطر همین مساله باشد که مصرف کنندگان ایرانی به شدت به محصولات داخلی بی اعتمادند و همیشه به دنبال کالاهای خارجی و گران تر می گردند!

شاید آنها فکر می کنند محصولات خارجی سالم تر و پر خاصیت ترند که البته با چنین وضعی باید به آنان حق داد.
به هر حال مطرح شدن آلودگی لبنیات از سوی فردی چون وزیر بهداشت تاثیر بسیار بدی بر اذهان عمومی دارد و مردم هرگز این مساله را فراموش نخواهند کرد و این مساله سبب می شود مردمی که قبلا به دلیل گرانی و تورم مصرف لبنیات را به شدت کاهش داده بودند باز هم این کار را تکرار کنند و آن هنگام است که جامعه با انواع بیماری ها روبرو خواهد شد و مشخص نیست در نهایت به چه سرانجام نگران کننده ای برسد!

چرا که این مردم تا قبل از این هم همواره بحث آلودگی شیر به وایتکس و مخلوط شدن آن با آب را از جمله دلایل خود برای عدم مصرف لبنیات برمی شمردند حالا با وضع پیش آمده معلوم نیست مسئولان مربوطه چگونه می خواهند اذهان مصرف کنندگان را از تشویش های ایجاد شده خالی و آنها را از نگرانی خارج کنند .

به هر حال امید است که مسئولان هرچه زودتر متخلفان این امر را شناسایی و به مردم معرفی کنند تا بلکه بتوانند اعتماد از دست رفته آنها را نسبت به تولیدات داخلی تا حدی بازگردانند و مصرف کننده در این تردید نماند که آیا شیری که مصرف می کند یک وجب روغن دارد یا خیر!

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه