کنترل کافی در هواپیمای ایران۱۴۰ از سوی کارخانه سازنده انجام نشده است

کنترل کافی در هواپیمای ایران140 از سوی کارخانه سازنده انجام نشده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیماهای ما از نظر قطعات، کنترل و بازدیدهای دوره‌ای ایمنی کافی ندارند و کنترل‌های لازم در هواپیمایی ایران۱۴۰ از سوی کارخانه سازنده انجام نمی‌شود.

علی اکبر آقایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در ارتباط با سقوط هواپیمای تهران- طبس ایران 140 با ابراز تاسف از این حادثه اظهار کرد: متاسفانه سقوط این هواپیما تلفات جانی به دنبال داشت و امیدواریم با ارتقای کیفیت خدمات و مقررات پروازی و همچنین ایمنی آن‌ها شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

وی با بیان اینکه هواپیماهای ما از نظر قطعات، کنترل و بازدیدهای دوره‌ای از ایمنی کافی برخوردار نیستند، تصریح کرد: کنترل‌های لازم در  هواپیمایی ایران140 از سوی کارخانه سازنده انجام نمی‌شود و در این زمینه جای بسیار تاسف وجود دارد.

آقایی افزود: این هواپیما ساخت داخل است، بنابراین باید تمام دستورالعمل‌ها در داخل کشور به درستی دنبال شود تا از بروز نقص فنی که از عمده دلایل سوانح هوایی به شمار می‌رود، کاسته شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران در فقدان دسترسی قطعات هواپیما و بروز سوانح هوایی، گفت: طبیعتاً در این زمینه تحریم‌ها بی‌تاثیر نیست اما دلیل اصلی این گونه سوانح در سو مدیریت و اجرا نکردن معیارهای ایمنی هواپیما خلاصه می‌شود.

وی به لزوم چکاپ خلبانان اشاره کرد و گفت: ضمن تعویض قطعات هواپیما و همچنین اجرای دستورالعمل‌های پروازی که شامل انواع چکاپ‌های دوره‌ای است، آموزش استاندارد خلبانان و کنترل کیفی میزان خطای آنان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

آقایی مهم‌ترین قضیه را چکاپ هواپیماها برشمرد و بیان کرد: اگر این موضوع مدنظر قرار گیرد و در درجه اول اهمیت واقع شود، ایمنی پروازها تامین می‌شود و خلبانان با فراغ بال و آسودگی بیشتری پروازهای خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon