عملیات احداث کتابخانه مرکزی کاشمر به زودی آغاز می‌شود

عملیات احداث کتابخانه مرکزی کاشمر به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کاشمر از آغاز ساخت کتابخانه مرکزی این شهر با کمک خیران کتابخانه‌ساز شهرستان کاشمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر مهدی فروزان که صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان سخن می‌گفت اظهار کرد: یکی از خواسته‌های دیرینه مجموعه مدیریت شهرستان کاشمر احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان بود و ما همواره در این اندیشه بودیم که چه کنیم تا یک کتابخانه جامع و مرکزی در خور شأن شهرستان کاشمر داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا مکان‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفت ولی هیچ کدام از آن‌ها شرایط مد نظر ما را از نظر مرکزیت و سهل الوصول بودن نداشتند و لذا در ‌‌نهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان برای احداث کتابخانه مرکزی، مکان فعلی کتابخانه عمومی شهید مدرس (ره) در خیابان امام خمینی (ره) است.

فروزان خاطر نشان کرد: خوشبختانه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان کاشمر با یکی از خیرین این شهرستان وارد مذاکره شده و ایشان پذیرفته است که با کمک تعدادی دیگر از افراد نیکوکار و فرهنگ دوست کاشمر هزینه احداث کتابخانه مرکزی با مساحت 1000 متر مربع زیر بنا در دو و نیم طبقه را تقبل کند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس توافق اولیه با شهردار کاشمر انجام شده و مقرر شده است که شهرداری عملیات تخریب ساختمان فعلی کتابخانه شهید مدرس (ره) و نیز گودبرداری و اجرای فنداسیون را انجام داده و نظام مهندسی ساختمان کاشمر هم پذیرفته است که نظارت بر اجرای این پروژه مهم را به صورت رایگان انجام دهد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: برای اینکه در مدت احداث این ساختمان، کتابخانه شهید مدرس (ره) هم تعطیل نشود اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پذیرفته است که مکانی را برای انتقال موقت کتابخانه شهید مدرس (ره) اجاره کرده و هزینه اجاره آن را پرداحت کند.

فروزان افزود: خوشبختانه تمامی مسئولان دست اندرکار با روی باز از اجرای این پروژه مهم فرهنگی در شهرستان کاشمر استقبال کردند و امیدواریم با همراهی همه بتوانیم در کمترین زمان ممکن با همت والای خیرین کتابخانه ساز این ساختمان را بنا کرده و به عنوان یک باقیات الصالحات فرهنگی برای شهر کاشمر به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon