افزایش ۱۲ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیام نور آذربایجان غربی

افزایش 12 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیام نور آذربایجان غربی

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۲ رشته کارشناسی ارشد جدید در دانشگاه های پیام نور استان اضافه می شود.

علی ظهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: افزایش رشته در مقطع کارشناسی در دستور کار دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی قرار ندارد چون این موضوع یک مسئله کشوری بوده و میزان پشت کنکوری ها کاهش یافته است.

وی افزود: البته امسال ظرفیت پذیرش دانشگاه افزایش داشته در حالی که افراد شرکت کننده در کنکور کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 1 میلیون و 700 نفر در کنکور سراسری شرکت کردند در حالی که امسال یک میلیون و 50 هزار نفر تقاضا وجود دارد، اما امسال در سطح استان در رشته کارشناسی ارشد 12 رشته جدید مجوز گرفته اند و از مهر ماه دانشجو می پذیریم.

وی افزود: ریاضی محض در مهاباد، دو رشته زیست شناسی گیاهی با گرایش های مختلف،شیمی معدنی،جغرافیای شهری و ادبیات عرب در ارومیه، زیست گیاهی و شیمی آلی در نقده،شیمی تجزیه و جغرافیای عشایری در میاندوآب،ادبیات فارسی در خوی و نیز رشته کشاورزی شاخه تکنولوژی بذر توسط نماینده وزارت علوم تایید شده اند و انشاء الله از مهر ماه امسال این رشته ها در دانشگاه ایجاد می شوند.

ظهری تصریح کرد: هم اکنون زیرساخت های پذیرش در مقطع دکترای در رشته های شیمی و ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور ارومیه آماده است اما گاهی به بهانه فقدان اولویت، این رشته ها در دانشگاه ایجاد نشده اند اما ما پیگیر این موضوع هستیم.

وی اظهار کرد: تعداد پذیرش دانشجو در سال های اخیر سیر نزولی دارد، هم اکنون دانشجوی فعال این دانشگاه که شهریه می ریزند و در امتحانات شرکت می کنند، 39 هزار و 700 نفر بوده و علت کاهش پذیرش نیز افزایش ظرفیت در دانشگاه های غیرانتفاعی، روزانه و پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت:کاهش پذیرش دانشجویان در افزایش کیفیت آموزشی تاثیر دارد چون افزایش پذیرش دانشجو تراکم ایجاد کرده و کیفیت را زیر سوال می برد اما دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی برای افزایش کیفیت آموزشی برنامه دارد که از جمله آنها جذب هیئت علمی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون اعضای هیئت علمی این دانشگاه به نسبت استاندارد سطح کشور تفاوتی ندارد و از سوی دیگر از نظر فضای آموزشی از استاندارد کشور بالاتر هستیم یعنی برای هر نفر نزدیک 2.3 دهم متر مربع فضای آموزشی وجود دارد در حالی که میانگین کشوری آن 1.8 دهم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon