گلابچی: هدف از تاسیس دانشگاه پارس رسیدن به الگوی ایرانی - اسلامی در شهرسازی است

گلابچی: هدف از تاسیس دانشگاه پارس رسیدن به الگوی ایرانی - اسلامی در شهرسازی است

خبرگزاری تسنیم:رئیس دانشگاه هنر و معماری پارس می‌گوید باید تلاش کنیم تا اصول شهرسازی ایرانی و اسلامی را تبیین کنیم و آن را در شهرهای خود اجرا نماییم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پروفسور محمود گلابچی در مراسم بزرگداشت استاد محمدکریم پیرنیا و اولین سالگرد تاسیس دانشگاه پارس اظهار کرد: در جهانی که دانش و دانایی قدرت است ما از سال‌ها پیش شعر توانا بود هر که دانا بود را سروده‌ایم و الان جهان می‌فهمد که هر کسی که می‌داند توانایی در اختیار اوست. 

او در این مراسم که عصر روز (دوشنبه) 20 مردادماه در موزه هنرهای معاصر ایران برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: ما باید توجه ویژه‌ای را به هنر و معماری داشته باشیم. معماری اصیل ایرانی - اسلامی نشانه قدرتمندی ما است و به واسطه آن می‌توانیم خود را هر چه بیشتر به جهانیان معرفی کنیم. جهان حال حاضر تمدن خود را از معماری ایرانی - اسلامی برگرفته است و ما باید دوباره به جایگاه والای خود در این عرصه برسیم. 

ریاست دانشگاه هنر و معماری پارس با بیان اینکه تمام جهان ایران را با معماری‌اش می‌شناسد اظهار کرد: ما در دانشگاه پارس سعی کردیم با نگاهی ویژه به هنر، معماری، شهرسازی و حتی فناوری جایگاه معماری کنونی ایران را متحول کنیم. ما باید یک الگو برای جهانیان باشیم. 

گلابچی تصریح کرد: اهداف ما در این دانشگاه فقط ملی نیست بلکه ما می‌خواهیم نشان دهیم چگونه الگوی اصیل معماری ایرانی و اسلامی می‌تواند در جهان اجرا شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر 12 کشور همسایه ایران معماری خود را از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برگرفته‌اند اظهار کرد: فراموش نکنیم ما 13 هزار دانشمند بعد از اسلام داشته‌ایم که باید آنها را به جهانیان معرفی کنیم ما باید به اقتدار و شکوه و عظمت سابق برسیم و باید تلاش کنیم تا دانشمندان و اهالی علم از کشورهای دیگر برای فراگیری علم زبان فارسی را یاد بگیرند. ما باید تلاش کنیم تا زبان علم کنونی جهان را که زبان انگلیسی است تغییر دهیم و مطمئن باشید همه اینها شدنی است. 

رئیس دانشگاه هنر و معماری پارس در پایان خاطرنشان کرد: باید شهرهای خود را دوباره با سبک و سیاق الگوهای ایرانی و اسلامی بسازیم. باید به جایی برسیم که جهانیان بیایند و از ما بیاموزند. ما نباید فقط به چارچوب ملی خود چشم بدوزیم بلکه باید جهانیان را از داشته‌های خود مطلع کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران