پژوهش‌سراهای همدان با کمک نوسازی مدارس تجهیز شود


پژوهش‌سراهای همدان با کمک نوسازی مدارس تجهیز شود

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه پژوهش‌سراهای دانش آموزی همدان با کمبود تجهیزات و وسایل تحقیقاتی مواجه هستند، گفت: باید ۱ درصد از اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس به تجهیز این پژوهش‌سراها اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: هفته دولت امسال با شعار "امید و آرامش" آغاز می شود، چرا که با توجه به اتفاقاتی که در حوزه های سیاسی، اقتصادی و روابط خارجی رخ داده است آرامش به کشور بازگشته است و امید مردم برای حل مشکلات فراوری جامعه بیشتر شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید افزود: امیدواریم آموزش و پرورش تمهیدات لازم را پیش بینی کند و با قدرت کار را با کمترین مشکلات از سر بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: اهتمام جدی درب رابطه با خصوصی سازی و برون سپاری از سیاست های نظام است و برای تحقق آن باید راهکار و برنامه های مناسبی ارائه شود.

وی گفت: طرح برون سپاری بخشی از خدمات آموزش و پرورش در راستای اصل 44قانون اساسی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است اما در این راستا باید فرصت ها و تهدیدات طرح طرح شناسایی شود و نگاه عمیقی به اجرای طرح شود.

الهی‌تبار با تأکید بر عملیاتی شدن بودجه امسال عنوان کرد: راه برون رفت کشور برای افزایش بهره وری و کیفیت بخشی به خدمات آموزشی و دیگر فعالیت های سیستم اداری این است که بودجه عملیاتی شد بر این اساس باید برنامه های دارای قابلیت مناسبی در فعالیت های دستگاه ها دیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پژوهش‌سراهای دانش آموزی همدان با کمبود تجهیزات و وسایل تحقیقاتی مواجه هستند باید یک درصد از اعتبارات عمرانی تجهیز و نگهداری سازمان نوسازی مدارس به تجهیز این پژوهش‌سراها اختصاص داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان نیز اظهار کرد: مشکلات در محتوای آموزشی مدارس عادی وجود دارد که خواسته های تحقیقاتی و پژوهشی دانش آموزان را پاسخگو نیست در این راستا پژوهش سراهای برای دانش آمزوان مستعدف خلاق و دارای استعداد راه اندازی شده اند.

مصطفی خزاعی افزود: این پژوهش سراها مجهز به سایت کامپیوتر، آزمایشگاه های شیمی، فیزیک و نانوتکنولوژی هستند و دانش اموزان با حضور اساتید مجرب کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: براساس هدف گذاری انجام شده امسال 100 پژوهش سرا در سطح کشور راه اندزای می شود که از این تعداد مجوز چهار پژوهش سرا جدید به استان همدان داده شده است که در شهرهای لالجین، سردرود، فامنین و قروه درجزین راه اندازی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه مجموع پژوهش سراهای همدان 9 مورد است، گفت: در صورتی که مکان و فضای استانداردی تأمین شود سال آینده نیز در 6 منطقه دیگر استان از پژوهشرای داشن آموزی بهره مند می‌شوند.

وی ابراز کرد: براساس تعهدنامه این پژوهش سراها به مدت دو سال اجازه درخواست کمک مالی از وزارت خانه ندارند اما برای فراهم کردن حداقل امکانات مورد نیاز آنها باید از محلی اعتبارات تخصیص داده شود تا زمینه رشد و تعالی و فعالیت تحقیقاتی دانش آموزان فراهم شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon