دوئل صدرنشینی ۶ امتیازی‌ها در نصف جهان/ پرسپولیس به دنبال اولین پیروزی

دوئل صدرنشینی 6 امتیازی‌ها در نصف جهان/ پرسپولیس به دنبال اولین پیروزی

خبرگزاری تسنیم: هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور محملی برای تقابل تیم‌های تهرانی و اصفهانی است که در این بین دیدار سپاهان و استقلال ۶ امتیازی حساسیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور فردا (پنج‌شنبه) و جمعه 24 مرداد برگزار می‌شود و در مهمترین بازی شاهد رویارویی تیم‌های سپاهان و استقلال به عنوان تنها 6 امتیازی‌های جدول خواهیم بود؛ دیداری که جدال صدرنشینی محسوب می‌شود و هر یک از 2 تیم در صورت پیروزی به تنهایی بر صدر جدول تکیه خواهد زد. در دیگر بازی‌های مهم، پرسپولیس و دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن با مربی پرسپولیسی‌اش به مصاف هم می‌روند و تراکتورسازی و ملوان هم در پی تقابل‌های پرحاشیه گذشته این بار در تبریز رخ به رخ هم قرار می‌گیرند.

پدیده - صبای قم

پدیده پرگل‌ترین پیروزی هفته دوم را به نام خود ثبت کرد آن هم مقابل تیمی که با هم تازه لیگ برتری شده‌اند و حالا در خانه پذیرای صبایی خواهد بود که در انزلی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. این یک امتیاز برای مرفاوی نتیجه قابل دفاعی محسوب می‌شود و حالا نماینده قم در دومین بازی بیرون از خانه این فصل، دومین تیمی خواهد بود که بعد از همین ملوان بازی در ورزشگاه ثامن مشهد در لیگ برتر چهاردهم را تجربه می‌کند.

جدال این 2 تیم‌ 4 امتیازی (در کنار تراکتورسازی) زمانی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که توجه کنیم در صورت تساوی سپاهان و استقلال که دور از ذهن هم نیست، آن وقت هر یک از این تیم‌ها در صورت پیروزی با توجه به تفاضل گل، شانس صدرنشینی خواهند داشت.

سایپا - گسترش فولاد

تیم مجید جلالی 2 بازی قبلی مقابل نفت مسجد سلیمان و پیکان را با تساوی پشت سر گذاشته است. در قیاس با شاگردان مهدی تارتار همین که سایپایی‌ها باخت نداشته‌اند، نارنجی‌پوشان را در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. اگر توانایی فنی‌اش وجود داشته باشد، تیم کرجی در موقعیت انگیزشی مناسبی برای کسب پیروزی خانگی قرار دارد.

باخت احتمالی کار گسترش فولاد را سخت خواهد کرد اما تیم تبریزی در بازی هفته گذشته مقابل سپاهان نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گسترش فولاد اگرچه نتیجه را به زردپوشان اصفهان واگذار کرد اما در بسیاری از دقایق بازی تیم برتر میدان بود.

راه آهن - فولاد

کمتر کسی فکر می‌کرد راه آهن با توجه به نابسامانی گسترده‌ای که بر این باشگاه حکم‌فرماست، بتواند برنده دیدار با نفت تهران باشد اما خب شاگردان حمید استیلی در چند دقیقه دراماتیک پایانی از هیچ، همه چیز ساختند. راه آهن طی روزهای گذشته مدیرعاملش را هم از دست داد تا از نظر ساختار بیش از پیش شبیه یک تیم خشک و خالی شود.

سختی کار شاگردان استیلی این است که باید میزبان تیمی با روحیه و قدرتمند به نام فولاد باشند. فولادی که بعد از پیروزی مقتدرانه خانگی مقابل پرسپولیس و جبران شکست هفته اول مقابل تراکتورسازی، بار دیگر خودباوری خود را باز یافته‌ و در تهران به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد.  

سپاهان - استقلال

به جدول رده‌بندی که نگاه کنیم، یک جور خط و نشان کشیدن می‌بینیم از سوی سپاهان و استقلال برای سایر تیم‌ها؛ 2 بازی، 2 برد و کسب هر 6 امتیاز کامل و حالا این 2 تیم در هفته سوم قرار است دوئلی جانانه با هم داشته باشند. سپاهان در بازی بیرون از خانه مقابل آبی‌پوشان تبریزی از کمترین موقعیت‌های پیش آمده بهترین استفاده را برد و توانست با به ثمر رساندن 2 گل به پیروزی برسد. این تیم همچنین در 2 هفته گذشته گلی هم دریافت نکرده تا نشان دهد خط حمله و دفاع قدرتمندی دارد با این حال شاگردان زلاتکو کرانچار مقابل گسترش فولاد تا حدودی ایستا بازی می‌کردند و تحرک لازم را نداشتند. تاکتیک عمده سپاهان در این بازی استفاده از ضد حملات و روی آوردن به بازی مستقیم بود.

این سوی میدان استقلال هم مقابل همنام خوزستانی‌اش خوب بازی نکرد اگرچه با تک گل دیرهنگام شهباززاده موفق شد هر 3 امتیاز بازی را کسب کند. عدم هماهنگی کرار جاسم با سایر بازیکنان موجب تضعیف خط میانی استقلال شده و این موضوع امیر قلعه نویی را مجبور به تمرکز مطلق بر کناره‌ها کرده است، چه بسا اگر کسی شروع به شمارش تعداد توپ‌های ارسالی این تیم از کناره‌ها روی دروازه کند، رکوردی جهانی به نام استقلال ثبت شود!

اگر تاکتیک‌های 2 تیم در بازی‌های هفته دوم را ملاک قرار دهیم، انتظارات‌مان از بازی پیش رو مشخص خواهد بود. استقلال قرار است از کناره‌ها حمله کند و توپ پشت توپ بریزد روی دروازه میزبان پس اولین تدبیر کرانچار بستن کناره‌ها خواهد بود و استفاده از مدافعان کناری دونده و مدافعان میانی بلندزن. سپاهانی‌ها بازی را هجومی‌تر از تیم میهمان آغاز خواهند کرد، به بازی سرعت می‌دهند و به دنبال استفاده از ضعف مفرط سیستم دفاعی استقلال روی پاس‌های «تودر» خواهند بود. با توجه به مصدومیت امیر حسین صادقی و حنیف عمران زاده دست قلعه‌نویی برای پوشش این نقیصه بسته است و فقط می‌تواند امیدوار باشد مدافعان فعلی از پس کار بر بیایند.

استقلال برای نباختن به میدان خواهد رفت اما اگر گل اول را زود هنگام دریافت کند، سراپا حمله خواهد شد؛ خصوصا که در خط هافبک زورش به سپاهان می‌چربد.

پیکان - نفت مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان اگرچه باخت خانگی غیرقابل توجیهی را مقابل پدیده پشت سر گذاشته و قعرنشین فعلی جدول است اما این تیم در هفته نخست توانست سایپا را در کرج متوقف کند و با کسب یک امتیاز ارزشمند به مسجد سلیمان بازگردد. حالا و در هفته سوم، نفتی‌ها با یک خودروساز دیگر به نام پیکان بازی دارند که اتفاقا هفته قبل حریف سایپا بود و مقابل این تیم به تساوی رسید.

 تیم تحت اختیار منصور ابراهیم‌زاده یکی از 9 تیمی است که هنوز بردی نداشته و تداوم این روند در هفته‌های آتی می‌تواند بحران‌ساز باشد. حاشیه‌های مربوط به واکنش‌های تند مهدی رحمتی در برخورد با بازیکنان خودی و آنچه سایپایی‌ها اتلاف وقت نامیدند، فضای رسانه‌ای معطوف به پیکان در هفته گذشته را تحت تاثیر قرار داد که باید دید این 2 موضوع باز هم در این تیم دیده خواهد شد یا نه؟

تراکتورسازی - ملوان

بعد از پیروزی ارزشمند هفته اول مقابل فولاد و تساوی خارج از خانه مقابل ذوب آهن، تراکتورسازان دومین بازی خانگی خود را مقابل ملوانی برگزار خواهند کرد که تا اینجای کار با 2 تساوی 2 امتیازی است و به نظر می‌رسد برای این بازی بیرون از خانه هم در بهترین حالت دنبال تساوی باشد.

پیشتر، بازی‌های تراکتورسازی با نماینده‌ای از گیلان با حواشی گوناگونی همراه شده و اگرچه این موضوع در مورد دیدار تراکتورسازی و ملوان خفیف‌تر بوده خصوصا اگر بازی در تبریز برگزار شود اما خب فضای این دیدار به گونه‌ای است که امکان بروز تنش در آن وجود دارد. این وسط وقت‌هایی هم بوده که هواداران 2 تیم به هم گل هدیه داده‌اند و ناگفته پیداست که تقویت این‌گونه مناسبات قطعا روی افزایش کیفیت بازی هم تاثیرگذار خواهد بود.

پرسپولیس - ذوب آهن

بحران مدیریتی پرسپولیس طی روزهای گذشته به اوج خود رسید و مدیرانی که باید در قالب یک تیم به این مجموعه کمک کنند، علنا شمشیر را برای هم از رو بستند و شاید اگر امیررضا خادم به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در امور پرسپولیس دخالت نمی‌کرد و آشتی‌کنان راه نمی‌انداخت، حالا کار به جاهای باریک‌تر هم کشیده بود. آنچه بیشتر باعث تاسف است اینکه این عدم انسجام روی کار فنی شاگردان دایی هم تاثیرگذاشته و این تیم بعد از توقف هفته اول مقابل نفت در هفته دوم به فولاد باخت تا در بازی این هفته با ذوب آهن تحت فشار بردن قرار بگیرد.

به مجموعه مشکلات پرسپولیس اخراج و در ادامه محرومیت پیام صادقیان را هم باید اضافه کرد و در چنین شرایطی سرخ‌ها پذیرای ذوب آهنی هستند که یحیی گل محمدی پرسپولیسی‌ را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد.

تیم اصفهانی بعد از شکست هفته نخست مقابل صبای قم در دیدار خانگی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی به تساوی رسید و حالا باید دید می‌تواند از پرسپولیس در تهران امتیاز بگیرد یا نه.

استقلال خوزستان - نفت تهران

استقلال خوزستان بعد از شکست تلخ دقایق پایانی هفته قبل مقابل استقلال با وجود عملکرد بهتری که داشت، دومین بازی خانگی را مقابل نفت تهران برگزار می‌کند که اتفاقا این تیم هم در بازی با راه آهن به شکست در وقت‌های اضافه تن داد.

جدال عبدالله ویسی و علیرضا منصوریان به عنوان 2 مربی جوان در این دیدار دیدنی خواهد بود.

برنامه بازی‌های هفته سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 23 مرداد 93

پدیده - صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

سایپا - گسترش فولاد، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج

راه آهن - فولاد، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران

سپاهان - استقلال، ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پیکان - نفت مسجد سلیمان، ساعت 19:25 ورزشگاه دستگردی تهران

جمعه 24 مرداد 93

تراکتورسازی - ملوان، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام تبریز

پرسپولیس - ذوب آهن، ساعت 19:20، ورشگاه آزادی تهران

استقلال خوزستان - نفت تهران، ساعت 19:25، ورزشگاه غدیر اهواز

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon