استان فارس ۱۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد


استان فارس 18 هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان فارس گفت: بیش از ۱۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس موجود است که ۹ هزار و ۷۰۰ حلقه آن مورد تائید وزارت نیرو است.

محمدمهدی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: بیش از 18 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس موجود است که بیش از 9 هزار و 700 حلقه آن به تائید وزارت نیرو رسیده است.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها قبل از سال 85 حفر شده‌اند، گفت: یکی از عوامل حفر چاه غیرمجاز در استان فارس توسعه کشاورزی این استان و دلیل دیگری تثبیت قانون تعیین و تکلیف چاه‌های فاقد پروانه قبل از 85 است.

شریفی افزود: با تصویب این قانون بسیاری از چاه‌های غیرمجاز پروانه‌دار شده و بسیاری از افرادی که تمایلی برای حفر چاه نداشتن نیز اقدام به حفر چاه کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نارسایی قانونی سبب سوءاستفاده برخی از افراد می‌شود بنابراین لازم است که تمامی دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های قانون‌گذار برای رفع مشکل حفر چاه‌های غیر مجاز وارد عمل شوند.

شریفی اظهار کرد: در کل کشور 103 هزار حلقه چاه غیرمجاز تائید شده وجود دارد که استان فارس با این میزان چاه‌های غیرمجاز 10 درصد از کل چاه‌های غیر مجاز کشور را دارد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: چاه‌های غیر مجاز یکی از علل خشکی تالاب‌های استان و خشکسالی نیز یکی دیگر از علل خشکی تالاب‌ها است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon