آمار ارتکاب جرم در ایران رو به کاهش است


آمار ارتکاب جرم در ایران رو به کاهش است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سالانه ۵ هزار جرایم جنایی از قبیل قتل، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف در کشور رخ می‌دهد، گفت: خوشبختانه این آمار در حال کاهش و قدرت کشف جرایم توسط پلیس در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی استان زنجان، با اشاره به اینکه آبادانی، تولید و آرامش حق مسلم مردم هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: آبادان، تلاش و کار و تولید و نیز آرامش در سایه امنیت امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه تنها داشتن منابع مالی برای شکوفایی لازم نیست و شکوفایی در سایه امنیت و عدالت رخ می‌دهد، ابراز کرد: امروزه شاهد این هستیم که برخی از کشورهای پیرامون ایران با داشتن منابع مالی و ظرفیت‌های گونان به دلیل عدم وجود امنیت از داشتن آرامش و معیشت مطلوب محروم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شرایط نامطلوب کشورهای عراق، افغانستان و سوریه تصریح کرد: امروزه به وضوح شاهد دخالت و فتنه دشمنان برای نشان دادن چهره اسلام به عنوان یک چهره خشن در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان نعمت‌های ظاهری و باطنی هدیه کرده است، عنوان کرد: یکی از نعمت‌های باطنی وجود نعمت ولایت است که اگر از ولایت تمکین کنیم از فتنه‌های دشمنان دور می‌مانیم.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه وجود نظام جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های مهم محسوب می‌شود، افزود: حضور رهبر در راس کشور و نیز وجود استقلال و آزادی ایران یکی از نعمت‌های مهم در جامعه کنونی ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی خود سرنوشت کشور را مشخص کرده و اجازه دخالت به بیگانگان را نمی‌دهند، گفت: در فتنه‌ها و مشکلات تحمیل شده از سوی دشمنان همواره شاهد عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در مقابل فتنه‌ها و فتنه‌گران بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه کشور ایران به عنوان یک الگو برای سایر کشورها تبدیل شده‌ است، اظهار کرد: امروزه دشمنان کشور ایران را به عنوان یک قدرت برتر و الهام بخش به سایر کشورها قبول داشته و به دنبال تخریب این الگو هستند.

وی با بیان اینکه با یک نگاه به وضعیت کشورهای پیرامون ایران در‌ می‌یابیم که ما به خوبی از نعمت امنیت بهره‌مند هستیم، ابراز کرد: دغدغه امروز مردم ما وجود اعتیاد و سرقت‌های خرد است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه 90 درصد از جرایم با اعتیاد ارتباط دارد و در صورت عدم وجود اعتیاد بسیاری از جرایم در کشور کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: بسیاری از افراد مجرم مانند سارقان برای تهیه مواد مخدر مصرفی خود دست به سرقت می‌زنند.

وی با اشاره به وقوع 5 هزار جرایم جنایی مانند سرقت مسلحانه، قتل و تجاوز به عنف در طول سال عنوان کرد: در طول یک سال حدود 5 هزار جرایم جنایی در کشور رخ می‌دهد که این آمار کمتر از آمار جرایم جنایی سایر کشورها است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به طور تقریبی روزانه 19 جرم جنایی در کشور رخ می‌دهد، گفت: خوشبختانه این جرم‌ها در حال کاهش و قدرت کشف پلیس نیز در این راستا در حال افزایش است.

وی با اشاره به جرم‌های جنایی در سایر کشورهای دنیا خاطرنشان کرد: در کل دنیا و نیز در کشورهای پیشرفته جرایم جنایی در حال افزایش است این در حالی است که جرایم جنایی در کشور ایران رو به کاهش دارد.

احمدی مقدم به تعامل دستگاه‌های قضایی، شورای تامین، شورای اداری و  استانداری با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: تعامل دستگاه‌ها با نیروی انتظامی سبب هم‌افزایی و ایفای نقش بهتر پلیس در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در هر نوع از موقعیت جغرافیایی و زمان بدون تعطیلی آماده ارائه خدمت و برطرف کردن مشکلات ایرانیان است، ابراز کرد:عمق امنیت ما از نظام جمهوری اسلامی و رابطه خوب مردم با نظام و رهبر انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی هدف از سفر خود به استان زنجان را تعالی و رشد و نیز تقویت قدرت نرم نیروها عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جامعه خاطرنشان کرد: داشتن دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و آگاهی، قدرت جامعه شناختی، قدرت تعامل و ارتباط با مردم، برخورداری از سلامت اداری، ارتقای معرفت دینی و بصیریت سیاسی به ویژه در رویارویی با فتنه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سردار احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی می‌تواند با قدرت تدبیر و به خدمت گرفتن از قدرت‌های مالی در ذیل قدرت تفکر و توکل، همکاری با مردم و دستگاه‌ها زمینه ساز رشد و تعالی در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: منظور از رشد و تعالی در جامعه یعنی کسب رضایی مردم، توفیق عمل در  استقرار امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه، عقب نکشیدن در مقابل زورگویان و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران از اهداف نیروی انتظامی است.

اخذ رتبه 86 برای زنجان در ارزیابی نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ابراز رضایت از عملکرد کادر نیروی انتظامی در استان زنجان گفت: در ارزیابی از عملکرد نیروی انتظامی استان زنجان موفق به اخذ رتبه 86 از رتبه 100 شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از بین تمامی جرائم نسبت به تعداد جمعیت خود جزء امن‌ترین استان‌های کشور است، بیان کرد: قدرت کشف در استان زنجان نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش پیدا کرده است.

احمدی مقدم با اشاره به عملکرد پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: با توجه به پرتردد بودن محورهای مواصلاتی استان زنجان و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت شاهد کاهش آمار تصادفات خسارتی و فوتی بودیم‌.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon