بزرگترین کار فرهنگی و تبلیغی در موسم حج توسط کاروان قرآنی انجام می‌شود

بزرگترین کار فرهنگی و تبلیغی در موسم حج توسط کاروان قرآنی انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: ششمین دوره آموزشی توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۳ به همت کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری صبح امروز، چهارشنبه ۲۲ مرداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در این دوره آموزشی 2 روزه، کاروان 20 نفره نور اعزامی به حج تمتع سال 93 مهمترین اخبار اطلاعات و مسائل مورد نیاز در این سفر حدودا 40 روزه را با حضور کارشناسان دینی، حج و زیارت، اساتید باسابقه در زمینه اعزام‌های خارجی و سفرهای حج تمتع مرور می‌کنند. 

در ششمین دوره آموزشی توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 93، علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، دکتر سعیدیان از قاریان و اساتید بین‌المللی قرآن کریم و همچنین کریم دولتی از دیگر اساتید برجسته قرآن کریم نکاتی را درباره ارزش و جایگاه این سفر معنوی و توصیه‌هایی برای نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی یاران در موسم حج مطرح کردند. 

در ابتدای این مراسم محمدتقی میرزاجانی با بیان اینکه کاروان قاریان اعزامی به حج تمتع سال 93 متشکل از 20 نفر است، گفت:در این کاروان، 14 نفر از اساتید و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه مدیحه‌سرایی حضور دارند. برای اولین بار، تمام آنها از طریق آزمون حج انتخاب شده‌اند و حج اولی هستند.

وی افزود: دو نفر از دعاخوانان و مبتهلین ممتاز کشوری، استاد سعید طوسی و سبحانی نیز در جمع این کاروان حضور دارند. 7 تن از اعضای کاروان نور از طریق آزمون انتخاب شدند که همه آنها حج اولی هستند که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

میرزاجانی گفت: گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی طاها از استان آذربایجان شرقی در قالب کاروان نور برای اجرای برنامه در حج تمتع سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. 

در ادامه این مراسم  سعیدیان استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان این بزرگترین کار فرهنگی و تبلیغی در موسم حج توسط کاروان قرآنی انجام می‌شود، گفت: دستاوردهای سفر معنوی حج را غنیمت بشمارید و در کنار انجام مهمترین عمل عبادی خود به ماموریت و وظیفه اصلی یعنی اجرای برنامه و تبلیغ ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در میان زائران کشورهای دیگر نیز توجه داشته باشید. 

وی افزود: یکی از آداب این سفر تواضع در کنار همدیگر و همسفران است. زیرا این سفر محل کندن لباس است. از دیگر آداب این سفر رعایت حقوق همسفری، تمرین تقوا، حلم و بردباری و خوش‌رفتاری با همسفران است. 

این استاد قرآن کریم همچنین به گروه اعزامی قاریان حج تمتع توصیه کرد: ارتباط خود را در این سفر با اهل‌بیت(ع) قوی کنید زیرا کمال حج و عمره به زیارت معصومین است. بنابراین مطمئن باشید که در جای جای این سفر امام زمان(عج) همنوا با شما خواهند بود. 

سعیدیان همچنین توصیه‌های بهداشتی، فنی و ملاحظاتی که قاریان اعزامی به حج تمتع برای اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی در طول این سفر خواهند داشت، را به حاضران ارائه داد.

اسامی کاروان نور، اعزامی به حج 93 به شرح زیر است:

1 سعید طوسی - خراسان‌رضوی
2 مهدی عادلی - تهران
3 جعفر فردی - تهران
4 سیدمحمدجواد حسینی - خراسان‌رضوی
5 عباس هاشمی - بوشهر
6 وحید وکیلی - آذربایجان غربی
7 مجتبی هرندی‌زاده - اصفهان
8 محمدتقی نوران - تهران
9 حامد علیزاده - خراسان‌رضوی
10 علی خشنود - تهران
11 هادی خانی - ایلام
12 مهدی شایق - یزد
13 علی حصاری - سیستان و بلوچستان
14 بهزاد هژبری(حافظ) - اردبیل
15 تا 19 گروه طه - آذربایجان شرقی
20 علیرضا سبحانی (سرپرست کاروان) - تهران

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران