نخستین جشنواره ملی شعر مرصاد در کرمانشاه برپا می‌شود

نخستین جشنواره ملی شعر مرصاد در کرمانشاه برپا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیته فرهنگی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه از برپایی نخستین جشنواره ملی شعر مرصاد در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این جشنواره با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود

سرهنگ بهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: کمیته فرهنگی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان اقدامات فرهنگی مطلوبی را به عمل آورده است.

وی با تشریح فعالیت‌های کمیته فرهنگی کنگره شهدای کرمانشاه افزود: برنامه‌های مستمر این کمیته شامل برنامه برگزاری دعای پرفیض کمیل در سطح استان و به صورت هفتگی است که به منظور فضاسازی سطح شهر از تصاویر شهدا استفاده شده و در ماه مبارک رمضان نیز برنامه ختم قرآن با شهدا برگزار شد.

معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع شهدا گفت: این مسابقه توسط مدیریت فضای مجازی استان و نواحی مقاومت در حال انجام است که در این مورد 14وبلاگ شهرستان و 1 وبلاگ مرکزی راه‌اندازی شده و سایتی با نام قلم تو که در بخشی از آن وبلاگ‌های برتر شهدا درج می‌شود.

سرهنگ میرزایی با اشاره به برپایی نخستین جشنواره ملی شعر مرصاد در هفته دفاع مقدس افزود: درختکاری به تعداد هر شهید توسط حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت انجام شد و نیز بوستان 9800 شهید در جاده کرمانشاه به کامیاران توسط کمیته فرهنگی و معاونت مهندسی سپاه افتتاح شد.

دبیر کمیته فرهنگی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه کتاب ویژه انقلاب و دفاع مقدس از دهه فجر سال 92 تا اواخر فروردین امسال برگزار شد که در این نمایشگاه‌ها به هر شهرستان 130عنوان کتاب و در مجموع 390 جلد کتاب انقلاب و دفاع مقدس تحویل داده شد.

سرهنگ میرزایی افزود: برگزاری محفل شعر با موضوعات آیینی و شعر پایداری، برگزاری کارگاه خوشنویسی با موضوع جهاد و شهادت در سراب صحنه و برپایی کارگاه نقاشی با موضوع حجاب و شهادت در دانشگاه علمی کاربردی از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی کنگره سرداران و 9800 شهید استان کرمانشاه بوده است.

وی انجام ویژه برنامه سالروز آزادسازی پاوه و گیلان‌غرب، تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه جشنواره فرهنگی هنری، تئاتر، تواشیح در مجتمع بعثت کرمانشاه، برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام‌آباد غرب و ختم 1000 صلوات به یاد هر شهید توسط پایگاه‌های مقاومت استان را از برنامه‌های کمیته فرهنگی کنگره شهدای کرمانشاه بیان کرد.

سرهنگ میرزایی بیان کرد: مسابقات فرهنگی هنری بسیج نواحی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کنگره شهدا، برپایی جشنواره گیلان‌غرب در دفاع مقدس، جانمایی بیش از 30 نقطه از شهر کرمانشاه جهت درج تصاویر و وصایای شهدا بخشی از عملکرد کمیته فرهنگی در سال گذشته بوده است.

معاون فرهنگی سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان سیره شهدا در اردیبهشت امسال در مسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه، برنامه خاطره‌گویی با موضوع سیره شهدا توسط حجت‌الاسلام جوشقانی در مهر ماه سال گذشته در چهار شهرستان و نیزبرپایی نمایشگاه خوشنویسی وصایای شهدا در شهریور سال گذشته را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی عنوان کرد.

سرهنگ میرزایی افزود: نمایشگاه خوشنویسی وصیتنامه شهدا در مرداد سال گذشته با حضور معاون عملیات سپاه و فرماندهی سپاه نبی‌اکرم (ص) و مسئولان استان به مدت 10 روز در محل نگارخانه شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon