کمبود پزشک، مشکل اصلی سیستم بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری است

کمبود پزشک، مشکل اصلی سیستم بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرستان لردگان بیش از ۵۰ پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز است که متأسفانه در حال حاضر این خدمات توسط ۲۰ پزشک در حال ارائه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی ضامن صالحی‌فرد ظهر امروز در نشستی با پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان اظهار کرد: ایجاد تحول در سبک زندگی و ارتقای‌ سطح سواد سلامت تک تک افراد جامعه لازمه ایجاد تحول مثبت در نظام سلامت جامعه است.

وی افزود: به‌منظور ارتقای فرهنگ سلامت باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره‌گیری کرد و نیروی انسانی را به خوبی مدیریت نمود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر اهمیت پرداختن به موضوع "خود مراقبتی" از سوی کلیه اقشار جامعه به‌ویژه متولیان تأمین و حفظ سلامت جامعه مانند بهورزان و کارشناسان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی تأکید و تصریح کرد: آموزش لازمه ایجاد تغییر در سبک زندگی و ترک عادات غلط است.

صالحی‌فرد گفت: تحول در سلامت از اولویت‌های دولت است که مسئولان استانی و شهرستانی باید با کمک بخشداران و دهیاران وشوراهای اسلامی و مسئولان محلی به تحقق این رسالت مهم کمک کنند.

وی از کمبود پزشک عمومی به‌عنوان یک مشکل عمده در سیستم بهداشت و درمان کشور و به تبع آن در استان یاد کرد و افزود: در شهرستان لردگان بیش از 50 پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح خانه‌های بهداشت،‌ مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و پایگاه‌های شهری مورد نیاز است که متاسفانه در حال حاضر این خدمات توسط 20 پزشک در حال ارائه است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه در تلاش هستند با مدیریت منابع و برنامه‌ریزی صحیح خدمات مورد نیاز را در تمام نقاط، حتی دور افتاده‌ترین مناطق استان به بهترین نحوه ارائه نمایند.

صالحی‌فرد گفت: تحقق این امر مستلزم توجه ویژه مسئولان استان و همکاری مردم در دریافت آموزش‌ها در راستای ارتقای‌ سطح سواد سلامت و ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ خود مراقبتی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon