زمینه جذب گردشگران بین‌المللی در منطقه گردشگری رابر فراهم شود


زمینه جذب گردشگران بین‌المللی در منطقه گردشگری رابر فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود منطقه سرطشتک رابر به یک منطقه گردشگری خوب تبدیل شود، گفت: باید با به کار گرفتن مشاور خارجی زمینه جذب گردشگران و ورزشکاران بین‌المللی را در این منطقه فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رابر، علیرضا رزم‌حسینی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از تخت سرطشتک و مناطق عشایری بندر هنزاء شهرستان بافت، اظهار کرد: این منطقه از مزیت و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که یکی از آنها، مزیت ورزشی و گردشگری است.

وی با اشاره به ارتفاعات خوب منطقه سرطشتک، افزود: این منطقه مرکز خوبی برای تفریحات ورزشی و گردشگری است و می‌تواند تا 90 درصد به یک مرکز گردشگری تبدیل شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر این منطقه آب کافی و مناسب در اختیار داشت، می‌توانست به طور کامل مزیت‌های جامع گردشگری را داشته باشد، گفت: خوشبختانه یک سرمایه‌گذار خوش ذوق برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پیشگام شده که در گذشته نیز با ایجاد یک بنیاد خیریه در ارائه امکانات آموزشی و رفاهی به دانش آموزان بااستعداد این منطقه پیش‌قدم بوده است.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود منطقه سرطشتک به یک منطقه گردشگری خوب تبدیل شود، تصریح کرد: باید با به کار گرفتن یک مشاور خارجی زمینه جذب گردشگران و ورزشکاران بین‌المللی را در این منطقه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید منطقه هنزاء به دو منطقه قدیم و جدید تقسیم شود، افزود: منطقه قدیم هنزاء باید با بافت قدیمی خود ادامه حیات دهد و منطقه جدید هنزاء برای جذب سرمایه‌گذاران و انجام سرمایه‌گذاری‌های متفاوت آماده و بسترسازی شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به زودی مثلث توسعه این منطقه تشکیل می‌شود، گفت: این اقدام با هدف جذب سرمایه‌گذاران و توسعه منطقه انجام می‌شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ائمه جمعه و نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس باید فرهنگ سرمایه‌گذاری را در منطقه نهادینه کنند، اظهار کرد: باید ظرفیت‌های قانونی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم و ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز موافقت‌نامه خوبی با سرمایه‌گذار منطقه سرطشتک منعقد می‌شود، افزود: این منطقه که سه هزار متر از سطح دریا فاصله دارد، از آب و هوای مناسبی برای راه‌اندازی ورزش‌های فصلی از قبیل اسکی برخوردار است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه منطقه هنزاء رابر از عشایر نجیبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم باید زمینه توسعه منطقه را فراهم کنند تا از این طریق زمینه حضور 200 تا 300 هزار گردشگر داخلی و خارجی در این خطه خوش آب و هوا فراهم شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon