اردنی‌ها لغو پیمان سازش با اسرائیل را خواستار شدند

اردنی‌ها لغو پیمان سازش با اسرائیل را خواستار شدند

خبرگزاری تسنیم: صدها اردنی امروز با برپایی تظاهرات در اعلام همبستگی با مردم غزه، ضمن تاکید بر حمایت خود از مقاومت، لغو پیمان صلح با اسرائیل را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الیوم السابع، حدود یک هزار اردنی امروز با برپایی تظاهرات و سردادن شعارهای ضد اسرائیلی، ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه و حمایت از مقاومت، لغو پیمان صلح با اسرائیل را خواستار شدند.

این تظاهرات از مقابل مسجد بزرگ الحسینی آغاز شد و شرکت کنندگان در آن شعارهایی مانند «سفارت صهیونیستی در خاک اردن، خیر»، «شیران غزه، سر اسرائیلی‌ها را لگدکوب می‌کنند» سر دادند.

برخی از تظاهرات کنندگان نیز ماکتی از موشک های مقاومت را در دست داشتند.

همچنین حدود 500 نفر شامل گروه‌های جوانان و احزاب چپگرا در منطقه الرشید واقع در امان تظاهرات مشابهی را برپا کرده و شعار وادی عربه باید سرنگون شود، سردادند.

آنان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آن شعارهای مختلف ضد اسرائیلی نوشته شده بود از جمله اینکه «اردن از مقاومت حمایت می‌کند»، «سفیر رژیم صهیونیستی نباید درخاک اردن بماند».

اردن و اسرائیل در سال 1994 میلادی پیمان سازش موسوم به وادی عربه امضا کردند و به این ترتیب  اردن پس از مصر دومین کشور عربی است که با اسرائیل پیمان سازش دارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان