پذیرش توافق با فلسطینیان مشروط به تحویل گرفتن اجساد ۲ سرباز اسرائیلی است

پذیرش توافق با فلسطینیان مشروط به تحویل گرفتن اجساد 2 سرباز اسرائیلی است

خبرگزاری تسنیم: کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نهاد امنیتی و ارتش این رژیم هیچ توافقی را با گروه‌های مقاومت فلسطینی نمی پذیرند مگر اینکه اجساد ۲ سرباز اسرائیلی را تحویل بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که شکاف بین دو طرف واقعا زیاد است و تل آویو هرگز از خواسته های امنیتی خود چشم پوشی نخواهد کرد و هیأت اسرائیلی نیز امشب با خواسته های مشخص به قاهره خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، از دیدگاه ارتش رژیم صهیونیستی متن توافق با فلسطینیان با محتوای فعلی مانع از آن می شود که ارتش عملیات خود در نوار غزه را اجرا کرده و یا تونل های غزه را تخریب نماید.

بر پایه این گزارش، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با این توافقنامه مخالف هستند و ترجیح می دهند آتش بس یکجانبه و بازگشایی گذرگاه های غزه را اعلام نمایند بدون اینکه به هیچ گونه توافقی که باعث به رسمیت شناخته شدن جنبش حماس شود، پایبند باشند.

بنا به توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آتش بس موقت به مدت 5 روز از پنج شنبه در نوار غزه برقرار شده است و هیأت های دو طرف نیز برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده اند و قرار است اوایل این هفته برای تکمیل گفت وگو ها به قاهره بازگردند.

این در حالی است که طرف فلسطینی به شروط خود برای برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه اصرار دارد که از جمله آن رفع محاصره نوار غزه، ایجاد بندر دریایی در غزه، بازسازی فرودگاه و ویرانه های بر جای مانده از جنگ غزه، توقف همه اشکال تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از یورش ها، ترورها و تخریب خانه های فلسطینیان و بازگشایی تمامی گذرگاه های غزه است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان