ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم هیئت‌های اسرائیلی و فلسطینی از روز یکشنبه در قاهره

ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم هیئت‌های اسرائیلی و فلسطینی از روز یکشنبه در قاهره

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیأت فلسطینی در مذاکرات قاهره اعلام کرد که مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با میانجی‌گری مصر ازسرگرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «عزام الاحمد» در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات قاهره طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، گفت که ممکن نیست رهبران فلسطینی توافقنامه ای را که حقوق ملت فلسطین و اهداف آن را محقق سازد، بپذیرند.

وی افزود که هیأت فلسطینی به طور متحد در جلسات حاضر شد تا حقوقی را که رژیم اشغالگر از ملت فلسطین سلب کرده است از جمله وجود بندر و فرودگاه غزه، بازگشایی گذرگاه ها، تضمین آزادی تردد از غزه به کرانه باختری و بالعکس را مطالبه نماید.

الاحمد همچنین از برگزاری کنفرانس بین المللی جهت بازسازی ویرانه های بر جای مانده از تجاوز اسرائیل به نوار غزه با حضور همه طرف های بین المللی و کشورهای کمک کننده در ماه سپتامبر آینده در قاهره خبر داد.

وی اشاره کرد که در خصوص بازسازی غزه و رفع محاصره گذرگاه ها توافق حاصل شده و تشکیلات خودگردان مسئول اجرای توافقاتی است که در قاهره صورت می گیرد.

این عضو فتح تاکید کرد که نیاز ضروری برای ایجاد یک افق جدید و عملیات سیاسی بر اساس اصل تلاش در جهت تحقق صلح عادلانه و قطعنامه های بین المللی به منظور حمایت از اراضی دولت فلسطین در مقابل اشغالگری، وجود دارد.

بنا به توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آتش بس موقت به مدت 5 روز از پنج شنبه در نوار غزه برقرار شده است و هیأت های دو طرف نیز برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده اند و قرار است اوایل این هفته برای تکمیل گفت وگو ها به قاهره بازگردند.

این در حالی است که طرف فلسطینی به شروط خود برای برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه اصرار دارد که از جمله آن رفع محاصره نوار غزه، ایجاد بندر دریایی در غزه، بازسازی فرودگاه و ویرانه های بر جای مانده از جنگ غزه، توقف همه اشکال تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از یورش ها، ترورها و تخریب خانه های فلسطینیان و بازگشایی تمامی گذرگاه های غزه است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان