قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه به ۱۹۸۰ شهید و بیش از ۱۰ هزار زخمی رسید

قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه به 1980 شهید و بیش از 10 هزار زخمی رسید

خبرگزاری تسنیم: وزارت بهداشت فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوز اسرائیل به نوار غزه به ۱۹۸۰ شهید و بیش از۱۰ هزار زخمی رسید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه تا صبح امروز شنبه به  بیش از 1980 شهید و 10 هزار و 169 زخمی رسیده است.

اشرف القدره افزود در میان این شهدا، 470 نفر کودک، 343 نفر زن و 88 نفر سالخورده و از میان زخمی ها نیز 3084 کودک، 1970 نفر زن و 368 نفر سالخورده هستند.

همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول ارتش رژیم اسرائیل بدون ذکر نام وی نوشت: ارتش حدود 2.5 میلیون گلوله تفنگ و ده‌ها هزار گلوله توپخانه در جنگ علیه غزه استفاده کرد.

این مسئول افزود: از زمان آغاز عملیات علیه غزه، نیروهای ارتش چهار میلیون و هشتصد هزار گلوله تفنگ، 43 هزار گلوله توپخانه و 39 هزار گلوله تانک دریافت کرده‌اند که براساس ارزیابی ها، دستکم 60 درصد این مهمات مورد استفاده قرار گرفت و بقیه آنها در انبارهای ذخیره مهمات اضطراری جمع آوری می شود.

از سوی دیگر دو طرف با تمدید دومین آتش 72 ساعته به مدت 5 روز دیگر مذاکرات را برای رسیدن به آتش بس دائم ادامه می دهند که امروز شنبه روز سوم از  5 روز شروع شده است.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه 17 تیر ماه با ادعای توقف شلیک موشک به سرزمین های اشغالی و تخریب تونل‌های حماس به نوار غزه حمله کرد که بنا بر اعتراف این رژیم 63 نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند در حالی که گردان های القسام این تعداد را 160 تن اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان