العبادی: عراق به نیابت از دنیا با تروریسم می‌جنگد

العبادی: عراق به نیابت از دنیا با تروریسم می‌جنگد

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در دیدار با وزیر خارجه آلمان خواستار مساعدت بین المللی به بغداد در تلاش های ضد تروریسم شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، حیدر العبادی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در دیدار با فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و موضوعات اقتصادی، سرمایه گذاری و بازسای و کمک رسانی به آوارگان را مورد رایزنی قرار داد.

در ابتدای این دیدار وزیر خارجه آلمان به العبادی به خاطر انتخاب وی به عنوان نخست وزیر برای تشکیل کابینه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور در آینده شاهد همکاری بیشتر باشد. اشتاین مایر بر حمایت آلمان از عراق در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

العبادی نیز بر اهمیت کمک آلمان به  عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: عراق به نیابت از دنیا با تروریسم مبارزه می کند و از همین رو حمایت بین المللی از عراق ضروری است.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در عراق بیان کرد: تشابه زیادی میان عراق کنونی و آلمان سابق وجود دارد و امکان استفاده از تجربه آلمان در بسیاری از زمینه ها از جمله بازسازی و مبارزه با تروریسم وجود دارد.

وی از دولت آلمان خواست که شرکت های این کشور را تشویق به سرمایه گذاری در عراق کند.

یادآور می شود که وزیر خارجه آلمان امروز وارد عراق شده است و در نشست خبری با حسین الشهرستانی سرپرست وزارت خارجه عراق شرکت کرده و با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق نیز دیدار و گفتگو کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان