تاکید دوباره رژیم صهیونیستی بر خلع سلاح مقاومت در غزه

تاکید دوباره رژیم صهیونیستی بر خلع سلاح مقاومت در غزه

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بار دیگر بر خلع سلاح مقاومت فلسطین در غزه به منظور برقراری آتش بس دائمی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که همانند اتحادیه اروپا به طرح ابتکاری مصر برای تثبیت آتش بس طولانی مدت و باثبات در نوار غزه اهمیت قائل است.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل از دعوت مکرر وزرای خارجه اروپا مبنی بر خلع سلاح گروه های فلسطینی در نوار غزه استقبال می کند همچنانکه پایبندی به این اصل از طریق ایجاد سازوکار نظارت موفقیت آمیز، تغییر اوضاع را تضمین خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل به گفت وگو با اتحادیه اروپا درباره این مسائل مهم ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر «خالد البطش» عضو هیأت فلسطینی در مذاکرات قاهره و از رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که این هیأت به طرف مصری مهلت کافی برای مدیریت موفقیت آمیز مذاکرات جهت برقراری آتش بس را اعطا خواهد کرد اما این زمان نامحدود نخواهد بود.

البطش همچنین اظهار داشت: سند مصری که برای برقراری آتش بس ارائه شده است پاسخگوی نیازهای ملت فلسطین نیست و این سند قابل بحث و بررسی است.

از سوی دیگر «عزام الاحمد» رئیس هیأت مذاکرات فلسطینی در قاهره در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات قاهره طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، گفت که ممکن نیست رهبران فلسطینی توافقنامه ای را که حقوق ملت فلسطین و اهداف آن را محقق سازد، بپذیرند.

وی افزود که هیأت فلسطینی به طور متحد در جلسات حاضر شد تا حقوقی را که رژیم اشغالگر از ملت فلسطین سلب کرده است از جمله وجود بندر و فرودگاه غزه، بازگشایی گذرگاه ها، تضمین آزادی تردد از غزه به کرانه باختری و بالعکس را مطالبه نماید.

بنا به توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آتش بس موقت به مدت 5 روز از پنج شنبه در نوار غزه برقرار شده است و هیأت های دو طرف نیز برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده اند و قرار است اوایل این هفته برای تکمیل گفت وگو ها به قاهره بازگردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان