افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت توزیع گاز آذربایجان‌شرقی

افزایش 10 میلیون مترمکعبی ظرفیت توزیع گاز آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: با به ثمر رسیدن این پروژه، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت گاز توزیع شده در استان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی، ولی الله دینی ضمن بازدید از روند اجرای پروژه خط انتقال منشعب از خط صادراتی ارمنستان به ورزقان اظهار کرد: این پروژه امسال آغاز شده که با اجرای 40 کیلومتر خط انتقال گاز 16 اینچ، از پیشرفت فیزیکی 28 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم اجرایی است که در  منطقه کوهستانی صعب‌العبورترین بخش‌های ارسباران قرار گرفته است، افزود: در محل تلاقی خط صادراتی ارمنستان ارتفاع از سطح دریا، بیش از 2 هزار و 700 متر است که این امر، پروژه موصوف را در ردیف طرح‌های کم نظیر گازرسانی قرار داده است.

دینی در ادامه از اجرای فاز دوم این خط از ورزقان به اهر خبر داد و اظهار کرد: این خط با طول 36 کیلومتر و در ادامه فاز اول پروژه اجرا می‌شود.

وی در تشریح اهداف و مزیت‌های اجرای این پروژه اعلام کرد: اتصال شبکه توزیع گاز طبیعی از غرب به شرق و از جنوب به شمال استان، افزایش ظرفیت توزیع گاز در اقصی نقاط استان و فراهم سازی بستر مناسب برای تامین گاز متقاضیان تمام بخش‌های مصرف کننده،ایجاد پایداری در شبکه توزیع گاز، تامین گاز مس سونگون و غیره از مزیت های تحقق این پروژه مهم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای ایجاد پایداری و استمرار در توزیع گاز طبیعی  و فراهم سازی زیرساخت‌های انرژی در بخش‌های صنعت و تولید برای ایجاد ارزش افزوده، به ثمر رسیدن این پروژه در دست اجرا نقش بسیار موثری در تحقق این برنامه دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon