۲۷۰ نوع انواع غذاهای محلی رشت شناسایی شد


270 نوع انواع غذاهای محلی رشت شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: شهردار رشت با اشاره به اینکه رشت به عنوان ویترین استان به دلیل سابقه طولانی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، گفت: در حال تلاش هستیم بر اساس تنوع غذایی با بیش از ۲۷۰ نوع غذا با دیگر کشورهای جهان تعامل برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدابراهیم خلیلی ظهر امروز در جلسه استاندار گیلان با دبیرکل و روسای کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به اینکه جمعیت دنیا به طرف شهرنشینی پیش می‌رود، اظهار کرد: زندگی شهری با مفهوم توسعه پایدار و رسیدن به حقوق شهروندی مورد توجه همه مدیران است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده تعداد زیادی از شهرهای دنیا بالای 20 میلیون نفر جمعیت داشته باشند، افزود: برای رسیدن به توسعه شهری باید آینده نگری را در نظر داشته باشیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه منابع محدود هستند و انتظارات بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز برای داشتن شهر سالم با نگرش توسعه پایدار، خلاقیت و تامین حقوق مردم باید تعاملات جهانی داشته باشیم.

خلیلی با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان ویترین استان به دلیل سابقه طولانی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، گفت: تاریخ و گذشته گیلان به ایجاد ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان دارای مفاخر و بزرگان زیادی است، افزود: در حال تلاش هستیم بر اساس تنوع غذایی با بیش از 270 نوع غذا با دیگر کشورهای جهان تعامل برقرار کنیم.

شهردار رشت تاکید کرد: برای نخستین بار در تاریخ شهر رشت است که با یک سازمان بین‌المللی جلسه برگزار می‌شود و امیدواریم دفتر نمایندگی یونسکو را برای ایجاد ارتباط فرهنگی در رشت راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه حدود 140 هزار دانشجو در دانشگاه‌های گیلان حضور دارد، اظهار کرد: 17 هزار دانشجو در دوره‌های روزانه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

احمد رضی با تاکید بر اینکه دانشگاه گیلان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی خطه شمال می‌باشد، گفت: دانشگاه گیلان دارای 500 عضو هیات علمی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon