کارت بازرگانی ‌۸۴۰۰ خانوار روستایی شهرستان سقز صادر می‌شود


کارت بازرگانی ‌8400 خانوار روستایی شهرستان سقز صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان کردستان وجود بازارچه مرزی در سقز یک فرصت برای ایجاد اشتغال برای مردم دانست و گفت: تلاش می کنیم بازارچه فعلی را ارتقا داده و در صورت راه اندازی آن برای ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی کارت بازرگانی صادرمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، محسن بیگلری صبح امروز در نشست با روحانیان شهرستان سقز که در سالن اجتماعات دانشگاه فنی مهندسی سقز برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و تحکیم همدلی روحانیان با آحاد مردم جامعه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه امروز تکفیری ها در کشورهای عراق و سوریه عامل ناامنی و رعب و وحشت در میان مردم شده اند و دست به اقدامات ضد دینی و کشتار مردم می‌زنند، گفت: در ایران اسلامی و به‌ویژه استان کردستان به برکت فعالیت ماموستایان دینی متعهد و سطح بالای آگاهی مردم، بالاترین سطح امنیت وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به اینکه روحانیان در ایران اسلامی دارای پایگاه و جایگاه ویژه ای در میان مردم هستند، تصریح کرد: روحانیان باید تلاش کنند دیوار بی اعتمادی که بعضی ها تلاش می کنند آن را بین مردم و مسئولان ایجاد کنند،از بین ببرند.

وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی در جهان بی‌نظیر است

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی گفت: وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی در جهان بی نظیر بوده و به حق یک وحدت مثال زدنی است.

بیگلری به بعضی اقدامات صورت گرفته در شهرستان سقز برای ایجاد شغل برای مردم و اخذ اعتبار برای ادامه پروژه ها اشاره کرد و افزود: نخستین قدم در این راه تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه بود که این کار در راستای دریافت اعتبارات بیش تر برای شهرستان موثر بوده است.

صدور کارت بازرگانی برای 8400 خانوار روستایی سقز

وی وجود بازارچه مرزی در شهرستان سقز را یک فرصت برای ایجاد اشتغال برای مردم دانست و در این باره گفت: تلاش می کنیم بازارچه فعلی را ارتقا و در صورت راه اندازی آن که بسیار نزدیک است، برای 8 هزار و 400 خانوار روستاهای همجوار کارت بازرگانی صادر و از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: فعال کردن پزشکی قانونی یکی دیگر از اقداماتی است که برای شهرستان همواره ایجاد مشکل کرده بود و امروز این مرکز با دو پزشک در خدمت مردم است.

وی به ظرفیت بسیار خوب دخانیات شهرستان سقز برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان ماشین آلات پیشرفته سیگارت سازی به سقز منتقل شده است و درصدد هستیم با همکاری بخش خصوصی این مرکز که بزرگترین مرکز اشتغال زایی در شهرستان سقز است به طور کامل راه اندازی کنیم.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل کنار گذر سقز - بوکان

بیگلری پیشرفت کنار گذر سقز - بوکان را بسیار چشمگیر دانست و افزود: امسال 10 میلیارد تومان برای ادامه ساخت این پروژه که از آرزوهای مردم سقز است اختصاص یافته است و با قول‌هایی که پیمانکار داده تا خرداد 94 یک باند از این مسیر به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی سد چراغ ویس را تنها سدی در منطقه دانست که با وجود اینکه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد و تنها سد فعال است، به لحاظ مهم بودن آن تعطیل نشده و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و تا پایان آن 30 میلیارد تومان برای اتمام آن اعتبار تخصیص خواهد یافت.

اختصاص 6 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی سقز

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان کار ساخت بیمارستان 160 تختخوابی سقز را نیز خوب ارزیابی و اظهار کرد: امسال 6 میلیارد تومان هم برای ادامه ساخت این پروژه مهم که در سلامت مردم منطقه نقش بسیار خوبی خواهد داشت، اختصاص خواهد یافت.

وی هم چنین به گاز رسانی به روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 100 روستای شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند و 32 روستای دیگر هم در ردیف روستاهایی قرار دارند که گاز دار خواهند شد.

بیگلری گفت: با تلاش هایی که در حوزه راه روستایی صورت گرفت، آسفالت راه روستایی در سقز به 30 درصد رسیده است و امسال نیز 50 کیلومتر به راه های آسفالته روستایی سقز افزوده می‌شود.

وی، تلاش برای رفع گوشه ای از مشکلات روحانیان شهرستان سقز را یادآور شد و گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفته است، مشکل تعاونی مسکن روحانیان شهرستان به زودی حل می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon