وضعیت اقتصاد جهان در حال بهترشدن است

وضعیت اقتصاد جهان در حال بهترشدن است

خبرگزاری تسنیم: یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد به رغم انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف، وضعیت اقتصاد جهانی در حال بهتر شدن است و امسال رشد بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، تحلیلگران بارکلیز کپیتال روز جمعه اعلام کردند، به رغم انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف، وضعیت اقتصاد جهانی در حال بهتر شدن است. بر این اساس، پیش بینی شده که رشد اقتصادی جهان در سه ماهه سال جاری افزایش خواهد یافت. در پایان سال نیز رشد اقتصادی بهتر از سال گذشته خواهد بود.
تحلیلگران بارکلیز در یادداشتی نوشتند: «ما کاهش رشد را تایید می کنیم و در برخی موارد در پیش بینی هایمان تجدید نظر کرده ایم، اما ما همچنان بر این عقیده ایم که رشد اقتصاد جهانی در شش ماهه دوم سال شتاب خواهد گرفت.»
حوزه یورو در سه ماهه دوم امسال، ضعیف ترین رشد تولید ناخالص داخلی خود را از زمان خروج از رکود در اوایل سال گذشته تجربه کرد و تنها 0.2 درصد رشد را شاهد بود که کمتر از پیش بینی های قبلی بود. بخش عمده ای از این کاهش رشد از اقتصادهای مرکزی یعنی آلمان، فرانسه و ایتالیا ناشی می شد.
در حالی که وضعیت رشد اقتصادی و تورم در آمریکا و انگلیس بهتر از حوزه یورو بوده است، همچنان بخش هایی از اقتصاد این کشورها در هفته های آینده، شاهد کاهش رشد بوده اند. برای مثال، متوسط درآمد هفتگی در انگلیس، در طی 3 ماه گذشته کاهش یافته است.
در آمریکا نیز، میزان خرده فروشی در ماه جولای کمتر از حد انتظار افزایش داشته و گزارش میزان فروش ماه های قبلی نیز اصلاح شده و پایین تر آمده است.
 آمارهای اقتصادی چین در ماه جولای نیز ناامید کننده بود. بازکلیز تقاضای داخلی ضعیف تر از حد انتظار را دلیل این آمارهای ضعیف می داند. به علاوه، سرمایه گذاری دارایی های ثابت چین در ماه جولای به 17 درصد کاهش یافته که کمترین رقم از سال 2001 تاکنون است. این موضوع نیز تا حدی ناشی از میزان سرمایه گذاری ها در بازار املاک بوده که به 13.7 درصد کاهش یافته است.
با این وجود، تحلیلگران میزان رشد اقتصادی در بازه زمانی 3 ماهه را رو به در حال افزایش توصیف می کنند.
انتهای پیام/ 84

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه