اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد


اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان 1500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: در سطح کلان برای جمع‌بندی در طرح‌های آب و فاضلاب گیلان در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،کاظم لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان طرح های اضطراری برای کلیه شهرهای استان در نظر گرفته است اظهار کرد: در این شرکت برای حل مشکلات نقشه راه تعیین شده است.

وی با اشاره به طرح های کوتاه مدت و میان مدت در این شرکت افزود: برنامه های بلندمدت برای پروژه های ملی در شرکت آب و فاضلاب گیلان تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از احداث تصفیه خانه فاز دوم رشت به مبلغ 168 میلیارد تومان خبرداد و گفت: به روشBOT  عملیات اجرایی آن در حال اجرا است.

لطفی با تاکید بر اینکه  ظرفیت این تصفیه خانه 3 هزار لیتر در ثانیه است خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه در شهریورماه فاز عملیاتی به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه تامین کننده شهرهای شرق گیلان است تصریح کرد: این پروژه همچنین آب رشت،انزلی و خمام را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان افزود: با احداث فاز دوم این تصفیه خانه ،70 درصد جمعیت تحت پوشش شهری از خدمات آن بهره می‌گیرند.

لطفی از احداث مخزن 15 هزار لیتری در شهرهای فومن, صومعه سرا و شفت خبر داد و گفت: برای احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب نیاز به 1000 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه برای اتمام طرح های آبی 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم خاطرنشان کرد: در سطح کلان برای جمع بندی در طرح های آب و فاضلاب گیلان در حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه برای پروژ های استان باید به دنیال منابع مالی باشیم افزود:چند گزینه برای این امر در حال پی گیری است.

لطفی گفت: برای اتمام پروژه ها به دنبال دریافت وام به مبلغ 600 میلیارد تومان از بانک ملی و 400 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی هستیم و سایر اعتبارات را از طریق فایناس و BOT تامین می‌کنیم.

وی بدهی شرکت آب و فاضلاب به پیمانکاران را 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مطالبات شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در حدود 10 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon