همایش فعالان فرهنگی در عرصه آسیب شناسی ماهواره در زنجان برگزار شد


همایش فعالان فرهنگی در عرصه آسیب شناسی ماهواره در زنجان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: به منظور بررسی آسیب‌های ماهواره و تاثیرات منفی آنها بر بنیان خانواده‌های ایرانی همایش فعالان در عرصه آسیب‌شناسی ماهواره با حضور جمعی از فعالان این عرصه در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ امروز حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور در همایش فعالان فرهنگی در عرصه آسیب شناسی اثرات مخرب ماهواره با بیان اینکه آیندگان درباره ما قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: مسئله ماهواره را خانم‌ها می‌توانند در کشور حل کنند و اگر مسئولان در این راستا بانوان را تجهیز کنند بساط ماهواره در کشور جمع می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان، خانم‌ها را مجهز کنند، بساط ماهواره در کشور جمع می‌شود و گروه‌های فرهنگی باید به صورت خود جوش به میدان بیایند.

حجت‌الاسلام وکیل پور افزود: رهبر معظم انقلاب در اوج بحران اقتصادی‌، از دغدغه فرهنگی سخن به میان می‌آورند و این نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ و وجود بحران در این حوزه است.

وی گفت: سلام گرگ٬ بی‌طمع نیست و دشمن هیچ گاه بی‌هدف هزینه نمی‌کند و دلش هم برای ما نمی‌سوزد‌، چطور ممکن است دلش برای ما بسوزد در حالی که بیماران ما به دلیل تحریم دارو از بین می‌روند و در عذاب هستند، دشمن به بیماران ما هم رحم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام وکیل پور با بیان اینکه بازی‌هایی که دشمنان ما تولید می‌کنند همگی برای اهداف آنها برنامه ریزی شده‌اند و با اتفاقات زمان در ارتباط هستند، خاطر نشان کرد: برای مثال قبل از شهادت مصطفی احمدی روشن بازی‌هایی ساخته شد که در آن به نطنز و دانشمندان هسته‌ای حمله می‌شد و این بازی در صدد بود تا قبل از ترور این دانشمند فضا را آماده کند.

وی تصریح کرد: هرگاه دشمن مهربان شود یک منظوری دارد، چرا که اگر مهربان است پس چرا به هواپیمای ایرانی حمله کرد و تعداد زیادی کودک بی‌دفاع را از بین برد و به کسی که این کار وحشیانه را انجام داد مدال داد و یا چرا به صدام بمب شیمیایی داد تا در سردشت چنین فجایعی را به بار آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که هر چیزی را نگاه می‌کنند به این بهانه که دل باید پاک باشد، کاملا غلط است، عنوان کرد: هر چه ببینیم روی ما اثر می‌گذارد و هرچه وسیله‌ای پیچیده‌تر باشد به طور قطع سازنده‌ای دارد و نیاز به دفترچه راهنما برای آن بیش‌تر احساس می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر چشم پیچیدگی دارد پس به طور حتم سازنده‌ای دارد و سازنده آن درباره این سیستم پیچیده به ما تذکر داده است و در صورت عدم توجه به این راهنمایی‌ها باید منتظر عواقب آن باشیم.

حجت‌الاسلام وکیل پور گفت: وقتی به ماهواره نگاه می‌کنیم چیزهایی که می‌بینیم در ضمیر ناخود آگاه ما اثر می‌گذارد، در حالی خود ما متوجه نمی‌شویم، وی برای درک بهتر این موضوع گفت وقتی خودکاری را بر روی چادر سیاه خود می‌کشید چیزی از خودکار کم می‌شود ولی اثر آن در سیاهی چادر مشخص نمی‌شود و آن را حس نمی‌کنیم و گناه هم مانند این اثر خودکار است.

وی با بیان اینکه وقتی به جسم کودک اهمیت می‌دهید باید به روح او که از جسمش مهم‌تر است بیش‌تر اهمیت دهید، افزود: کودکان نیز از تاثیرات مخرب ماهواره در خانه در امان نیستند بلکه بیش‌ترین ضربه را کودکان متحمل می‌شوند و همیشه دشمن قشر جوان جامعه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما با شهدا و سید الشهدا(ع) دنیا را فتح می‌کنیم، گفت: مراسم قمه زنی سبب شده است تا بسیاری نسبت به شیعه و اسلام احساس بدی داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز قلبا از این موضوع راضی نیستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon