نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در تکاب برگزار شد

نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در تکاب برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی امروز نخستین جشنواره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در تکاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، این جشنواره امروز در سالن اجتماعات معلم تکاب با حضور فرماندار، امام جمعه، روسای ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز آذربایجان غربی و خیرین این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه تکاب در این جشنواره اظهار کرد: تاسیس کتابخانه نباید منحصر به شهر باشد بلکه روستاها نیاز بیشتری به مراکز فرهنگی دارند و مسئولان انجمن خیرین در این حیطه نیز چاره اندیشی کنند.

وی با تبیین نگاه اسلام در مورد اهمیت مطالعه افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به عنوان آورنده آخرین دین الهی معجزه خود را قران کریم اعلام کرده که این معجزه کتاب است بنابراین موضوع کتاب و کتاب خوانی در اموزه های دینی ما از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

امام جمعه تکاب، به اهمیت و نقش کتابخانه در دین اسلام  اشاره و تصریح کرد: علمای اسلام همیشه در کسب علم و تاسیس کتابخانه و نگهداری از منابع و انتقال آن به نسل‌های آینده یک الگوی جامع بشمار می‌آیند، نمونه‌اش کتابخانه آیه‌الله مرعشی نجفی در قم است که نشان می‌دهد بانی آن کتابخانه عظیم چه مرارتها در راه ایجاد آن متحمل شده است.

منصور قاسملو رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تکاب نیز در این جشنواره  به تبیین اهداف انجمن و معرفی آن پرداخت و اظهار کرد: ایجاد زمینه مطلوب برای ایجاد کتابخانه مرکزی در کنار توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به همراه جذب خیرین کتابخانه‌ساز و تشکیل جلسات مداوم با فرماندار و امام جمعه و افراد خیر شهر در توسعه پدیده کتابخانه‌سازی توسط این انجمن پیوسته دنبال می شود.

وی اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب برای آگاهی بخشی در میان اقشار مختلف مردم توسط صدا سیما و خبرگزاریهای مختلف را یک ضرورت برشمرد و از آنها خواست به‌صورت فعالانه در توسعه فرهنگ مطالعه مشارکت کنند.

نعیمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تکاب نیز در این جشنواره گفت: متاسفانه در تکاب فقط معضل کمبود کتابخانه نداریم بلکه کتابخانه‌هایی که قبلا تاسیس شده‌اند در مناطق حاشیه‌ای هستند که جمعیت کمتری توانایی دسترسی به آنها را دارند.

وی ضمن ارائه گزارش‌های آماری کتابخانه‌های عمومی، کمبود‌ها و کاستی‌های کتابخانه‌های این شهر را متذکر شد و از خیرین خواست برای حل آن کمک کنند.

علی آخوندیان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی نیز در این جشنواره با قدردانی از حضور خیرین و کمک آنها گفت: گرچه کتاب و کتابخانه در ایران مظلوم واقع شده اما امیدواریم با همت خیرین، گامی در جهت رفع این مظلومیتها بر داشته شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مناسب برای تاسیس کتابخانه در آذربایجان غربی گفت: همانطور که مدرسه‌سازی توسط خیرین بصورت یک فرهنگ درآمده و در تکاب مدارسی توسط آنها بنا شده، امیدواریم کتابخانه‌سازی هم در سطح استان و شهرستانها رونق گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon