طرح ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد ۳۰۰هزار شغل


طرح ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد 300هزار شغل

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح ویژه این وزارتخانه برای ایجاد ۳۰۰هزار شغل و افزایش ۱۰درصدی تولیدات کشاورزی با احیای ۵۵۰هزار هکتار زمین در خوزستان و مجوز هزینه ۸میلیارد دلاری برای جلوگیری از خروج آب‌های مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل بودجه اظهار کرد: بخش کشاورزی در سال های اخیر با مشکل کمبود بودجه مواجه شده بود، اما ما در سال جاری توانستیم با کمک مسئولان بخشی از مشکلات را در حوزه بودجه بخش کشاورزی حل کنیم.
وی افزود: هم اکنون در کشور با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد و اشتغال جوانان مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم با اقدامات موثر در بخش کشاورزی بخشی از مشکلات اشتغال جوانان را حل کنیم.
جوادی، خودکفایی در محصولات کشاورزی را از برنامه های آینده وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: امیدواریم که در تا پنج سال آینده به خودکفایی گندم در کشور برسیم، ما به دنبال احیای 550 هزار هکتار زمین زراعی در استان خوزستان هستیم که با احیای این زمین ها زراعی، ده درصد به تولیدات کشاورزی کشور افزوده می شود و همچنین 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره مشکل آب در کشور گفت: یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی بحث کمبود آب است که ما به دنبال حل این مشکل هستیم، در این راستا قرار است که با هزینه هشت میلیارد دلاری از خروج آب رودهای مرزی به خارج از کشور ممانعت شود و از آب این رودها برای آب شرب مردم و بخش کشاورزی استفاده شود.
وی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی به دنبال احیای زمین های کشاورزی هستیم و در این راستا احیای 108 هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه