قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با کاهش یک دلاری به ۱۰۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز،  در حالی که لیبی تولید نفت خود را افزایش داده و نگرانی ها در زمینه اختلال در عرضه نفت عراق کاهش یافته است، قیمت نفت برنت امروز بیش از یک دلار کاهش یافت و به زیر 103 دلار در هر بشکه رسید.
این کاهش پس از جهش بیش از یک دلاری قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک در روز جمعه به دنبال تنش های جدید در اوکراین اتفاق افتاد.
آوتار ساندو، تحلیلگر بازار نفت در سنگاپور گفت: «روز جمعه در بازار نگرانی وجود داشت، اما سرمایه گذاران در تعطیلات آخر هفته متوجه شدند که تهدیدات ژئوپلتیک در حال کمرنگ تر شدن هستند.»
وی افزود: «ما با وضعیت افزایش حجم ذخایر و میزان عرضه روبرو هستیم. بنابراین با توجه به کاهش ریسک های ژئوپلتیک، قیمت ها رو به کاهش خواهد گذاشت.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر، پس از رسیدن به 102 دلار و 35 سنت در معاملات ساعات اولیه، با یک دلار کاهش نسبت به جلسه قبل به 102 دلار و 53 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه یک دلار و 52 سنت افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز پس از پایان بردن جلسه قبلی با یک دلار و 77 سنت افزایش، امروز 76 سنت کاهش یافت و به 96 دلار و 59 سنت رسید.
سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد، تولید نفت این کشور با افزایش تولید در میادین الشراره و الفیل در جنوب غرب این کشور، روز یکشنبه از 400 هزار بشکه به 535 هزار بشکه در روز رسیده است.
با وجود بازگشایی بنادر نفتی در شرق لیبی، تولید نفت در این کشور آفریقایی، همچنان فاصله زیادی با تولید روزانه 1.4 میلیون بشکه آن در سال گذشته و پیش از شروع اعتصابات و اعتراضات دارد.
ساندو گفت: «لیبی برای بازار نفت چیزی شبیه معما است. حجم تولید نفت همچنان پایین است و باید ببینیم که چه تعداد کشتی واقعا در بنادر بازگشایی شده این کشور بارگیری خواهد شد.»
انتهای پیام/ 90

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه