پیروزی اردوغان در انتخابات ریسک اعتباری ترکیه را کاهش نداد

پیروزی اردوغان در انتخابات ریسک اعتباری ترکیه را کاهش نداد

خبرگزاری تسنیم: موسسه بین المللی اعتبار سنجی مودیز ضمن هشدار در مورد اینکه پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه، ممکن است تنش های سیاسی در این کشور را کاهش ندهد، بر پابرجا ماندن ریسک های اقتصادی در ترکیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری حریت دیلی نیوز، موسسه بین المللی اعتبار سنجی مودیز ضمن هشدار در مورد اینکه پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه، ممکن است تنش های سیاسی در این کشور را کاهش ندهد، بر پابرجا ماندن ریسک های اقتصادی این کشور تاکید کرد.
این موسسه بین المللی روز 15 آگوست با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما هشدار می دهیم که به دلیل تنش سیاسی موجود در ترکیه و عدم اطمینانی که حداقل تا زمان انتخابات پارلمانی بعدی این کشور تداوم خواهد داشت، بعید است اتمام انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، چالش های اعتباری اقتصادی و ساختاری مهم آن را حل کند.»
در این گزارش، کاهش رشد اقتصادی، تورم بالا، آسیب پذیری عمده در قبال تغییر و تحولات خارجی و کاهش استقلال نهادهای مهمی نظیر بانک مرکزی از مهمترین چالش های اقتصادی ترکیه عنوان شده است.
مودیز در گزارش خود همچنین اعلام کرده که تاثیرات انتخابات 10 آگوست بر رتبه اعتباری ترکیه تا زمان انتصاب نخست وزیر جدید این کشور در اواخر آگوست و برگزاری انتخابات عمومی در ژوئن آینده، مشخص نخواهد شد.
الپونا بانرجی، معاون و تحلیلگر ارشد موسسه مودیز در یادداشتی نوشت: «تا زمانی که چشم انداز سیاسی ترکیه به یک ثبات نسبی نرسد، احتمالا طرح اصلاحات ساختاری این کشور آسیب خواهد دید و ترکیه در معرض تاثیرات ناشی از تغییرات احتمالی در حس حاکم بر بازار بین المللی قرار خواهد داشت.»
موسسه اعتبار سنجی فیچ نیز اخیرا با انتشار بیانیه ای در مورد ریسک های پایدار پس از اتمام انتخابات ترکیه هشدار داده بود که این گزارش با واکنش دولت این کشور مواجه شد.
فیچ در گزارش 11 آگوست خود نوشت: «پیروزی مقتدرانه اردوغان در انتخابات 10 آگوست، ریسک سیاسی متوجه رتبه اعتباری دولت ترکیه را به میزان کمی کاهش می دهد.»
پس از انتشار این گزارش، نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه این موسسه اعتبار سنجی را به انتشار گزارش «جانبدارانه سیاسی» متهم کرد.
انتهای پیام/ 91

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه