هاشمی چه کسانی را بورسیه کرد؟/خاتمی و میردامادی بورسیه کدام دولت بودند؟

هاشمی چه کسانی را بورسیه کرد؟/خاتمی و میردامادی بورسیه کدام دولت بودند؟

خبرگزاری تسنیم: "معنی این اظهارات این است که اولا در همه دولتها بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد. ثانیا همه ۲۵۰۰ نفری که در دوره هاشمی رفسنجانی بورس شده‌اند، با نگاه سیاسی انجام شده است. ثالثا دوم خرداد دست پرورده خود هاشمی رفسنجانی است..."

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جلولی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و از فعالان سابق جنبش دانشجویی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده نوشته است:
امروز عناصر جریان رادیکال و منحله جبهه مشارکت، اقدام به حاشیه سازی برای وزارت علوم و دانشگاه‌ها می‌کنند، برای فشار به مجلس و افکار عمومی از هر عملی که ممکن است، دریغ نمی‌کنند.

این جریان که رسانه‌های زنجیره‌ای را برای شانتاژ خبری در اختیار دارند، با عملیات روانی گسترده سعی در معکوس نشان دادن اتفاقات و اقدامات فرجی دانا دارند.

در حالی که کسی مجوز انتشار نام بزرگترین مفسدان اقتصادی و امنیتی را هم ندارد، دوم خردادی‌ها با اتهام دروغ غیرقانونی بودن بورسیه‌های دولت قبل، اقدام به انتشار نام این افراد کردند و آنها را در مظان اتهام قرار دادند. کاری که هم غیر قانونی و هم غیر اخلاقی است.

همین نگرش حاشیه‌ای و جنجال سازی به مدیریت وزارت علوم باعث شد که رتبه علمی ایران نسبت به سال گذشته، 2 پله سقوط کند و اتفاقا این بهترین دلیل برای استیضاح فرجی دانا و تیم مدیریتی اوست که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده است.

اما رسانه‌های زنجیره‌ای در حالی هجمه به بورسیه‌ها را در دستور کار مشترکشان قرار داده‌اند که اشاره‌ای به بورسیه‌های دولتهای هاشمی و خاتمی نکرده و نمی‌کنند.

حمیدرضا جلایی پور از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت در کتاب جامعه شناسی جریانهای اجتماعی در صفحه 227 اینچنین از بورسیه‌های دولت هاشمی می‌گوید:
«حلقه ی سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن 2500 دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره ی دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد. برخی از این دانشجویان در پاره ای از انجمن های اسلامی به صورت کانون فکری- سیاسی فعال بودند. به یاد دارم در سال 1375 که گروه های فشار در دانشگاه تهران و امیرکبیر به جلسات سخنرانی دکتر سروش حمله می کردند و عرصه بر او تنگ شده بود به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه لندن و دبیر انجمن های اسلامی انگلستان با همکاری دیگر اعضای انجمن دکتر سروش را به انگلستان دعوت کردیم. او به مدت 6 ماه برای دانشجویان بورسیه ای که هم اکنون تعدادی از آنها از فعالان جنبش دانشجویی هستند، جلسات مختلف بحث و گفت و گو داشت، مانند محسن میردامادی و محمدرضا خاتمی که در این دوره نقش کلیدی در حزب و روزنامه ی مشارکت دارند و در رأس فهرست نمایندگان منتخب تهران قرار گرفتند»

معنی این اظهارات این است که اولا در همه دولتها بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد. ثانیا همه 2500 نفری که در دوره هاشمی رفسنجانی بورس شده‌اند، با نگاه سیاسی انجام شده است. ثالثا دوم خرداد دست پرورده خود هاشمی رفسنجانی است. رابعا افرادی مثل محمدرضا خاتمی که امروز جزئی از توپخانه حمله به بورسیه‌هاست، خودش با بورس تحصیل کرده است. خامسا مرگ خوبه ولی برای همسایه!

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon