استقبال ۲۷ استان از همایش علمی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر

استقبال 27 استان از همایش علمی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر

خبرگزاری تسنیم: دبیر همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر از ارسال ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش از ۲۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به استقبال بسیار خوب سراسر کشور از همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر، اظهار کرد: تاکنون 140 مقاله از 27 استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. استقبال علاقه مندان به حدی بوده است که حتی یک روز پس از پایان مهلت ارسال آثار تعداد 30 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با تأکید بر اینکه از 27 استان کشور به این همایش مقاله ارسال شده است، افزود: آثار زیادی از استان‌های مختلف از جمله استان‌های خراسان‌رضوی، تهران، البرز، سیستان بلوچستان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، همدان و اردبیل برای شرکت در همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر ارسال شده است.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه محدودیتی برای ارسال مقالات به این همایش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همایش در سه سطح نو قلمان شامل کسانی که برای نخستین بار است که مقاله نوشته‌اند، پژوهشگران و دانشجویان و هیئت علمی برگزار می‌شود که از هر سطح سه نفر نخست منتخب می‌شوند.

دبیر همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اختتامیه همایش در 10 شهریور ماه امسال در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار برگزار می‌شود، افزود: این همایش با حضور مسئولان کشوری و استانی و سخنرانی دکتر شیخ‌الاسلامی در حوزه ادبیات عرفانی برگزار می‌شود. همچنین اجرای نقالی، تواشیح و قرائت مقالات نیز در دیگر برنامه های افتتاحیه همایش علمی پژوهشی «سیمای امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر» است.

وی از دعوت معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش علمی پژوهشی «سیمای امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر» خبر داد و گفت: دعوت انجام شده اما حضور ایشان هنوز قطعی نشده است.

رشد 50 درصدی تعداد آثار رسیده

رحیمی زنگنه اشاره ای به رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی «سیمای امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر» نسبت به سال گذشته داشت و تصریح  کرد: سال گذشته 70 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که امسال به لحاظ کمی این تعداد به دو برابر رسیده است. از نظر کیفی نیز مقالات بسیار خوبی از اساتید برجسته کشور به دست ما رسیده است که از این لحاظ نیز همایش امسال نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی از چاپ مقالات برتر در کوتاه ترین زمان خبر داد و خاطر نشان کرد: از 9 مقاله در سه سطح اساتید، دانشجویان و نوقلمان تقدیر می شود و 20 مقاله برتر نیز در کتاب مجموعه مقالات این همایش به چاپ خواهد رسید.

همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در استان کرمانشاه برگزار می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران