زیرساخت‌های مرز باشماق مریوان تناسبی با حجم مبادلات این مرز ندارد‌


زیرساخت‌های مرز باشماق مریوان تناسبی با حجم مبادلات این مرز ندارد‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرز رسمی باشماق مریوان متناسب با حجم مبادلات این مرز نیست، گفت: مرز رسمی باشماق مریوان در طول فعالیت کاری خود از نبود مدیریتی واحد و منظم رنج برده و این معضل باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی مرز باشماق با اشاره به مشکلات و ظرفیت‌های این مرز اظهار کرد: امکانات مرز باشماق مریوان در ابتدای شکل‌گیری کاملاً نامناسب و به صورت سنتی بود ولی این مرز امروز توسعه خوبی یافته اما این توسعه هنوز برای انی مرز با این حجم مبادلات مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل مرز رسمی باشماق مریوان مدیریت واحد است گفت: مرز رسمی باشماق مریوان در طول فعالیت کاری خود از نبود مدیریتی واحد و منظم رنج برده و این معضل باید حل شود.

فرماندار مریوان تصریح کرد: در قانون برای هر یک از دستگاه ها و ادارات وظایف و قوانین خاص آنها مشخص شده است و هر کدام در زمینه کاری خود فعالیت‌های مورد نظر را انجام می‌دهند اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم، توسعه‌ لازم در باشماق محقق نشده است.

وی گفت: حجم بار ترافیکی مرز رسمی باشماق بسیار زیاد است و این وضعیت می‌طلبد که زیرساخت های آن هم متناسب با این حجم کاری باشد بنابراین از مسئولان ذیربط انتظار می رود که در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

فلاحی با درخواست از مسئولان استانی برای حل مشکلات مرز باشماق افزود: انتظار می‌رود مسئولان استانی با داشتن یک نگاه ویژه به این مکان و پی گیری برنامه های مربوط بانی ایجاد توسعه پایدار در شهستان مریوان شوند.

وی خاطر نشان کرد: می توان مرز رسمی باشماق مریوان را به 3 قسمت عمده پایانه، گمرک و بازارچه تقسیم کرد که هر کدام از این اماکن فعالیت‌های خاص خود را انجام می‌دهند.

فرماندار مریوان عدم فعالیت شعبه ارزی در باشماق را یکی دیگر از مشکلات این مکان عنوان کرد و افزود: برخی از مصوبات در جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های مرزی با محیط و شیوه اداره مرزی و حتی قانون گمرکات مغایر است لذا باید در نحوه تصویب مصوبه ها دقت لازم را داشت تا طرح‌هایی به تصویب برسند که قابلیت اجرایی داشته باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon