دهلران " ۲۴ ساعت" پس از زلزله/‌ شبی که با اضطراب گذشت


دهلران " 24 ساعت" پس از زلزله/‌ شبی که با اضطراب گذشت

خبرگزاری تسنیم: مردم زلزله‌زده بخش‌های مختلف شهرستان دهلران شب گذشته، ترس، اضطراب و سختی را با تمام وجود خود حس کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، زلزله که از چند روز پیش به عنوان میهمان ناخوانده دیگر مردم استان ایلام به شهرهای این استان وارد شده بدجور میزبانان را اذیت کرده است.

بعداز وقوع زلزله هایی باشدت کم درمناطق جنوبی استان ایلام بالاخره زلزله‌ای با بزرگی بیش از 6 ریشتر در مورموری اتفاق افتاد تا خساراتی را در پی داشته باشد خساراتی که هم از جنبه انسانی آن قابل پردازش است و هم ازجنبه مادی آن.

شهرستان دهلران نیز که فاصله چندانی با مورموری ندارد بی‌بهره از پیش لرزه و پس‌لرزه وحتی لرزه‌هایی با شدت 5.8 ریشتر بوده است و همین لرزش‌ها زندگی عادی را در شهر دهلران مختل کرده است.

مردم که از یکی دو روز پیش با وقوع پیش لرزه‌ها آمادگی نسبی برای زلزله را پیداکرده بودند، روز یکشنبه روز سخت تری را پشت سرگذاشتند این بدان علت بود که در کمتر از  50کیلومتری خود خبر زلزله مورموری را شنیده بودند.

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان دهلران دو جلسه را با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان تشکیل داد تا مقدمات لازم را برای پیشگیری از وقوع زلزله‌ای باشدت بالاتر داشته باشند.

برپایی 2 اردوگاه اسکان از جمله این اقدامات بود که به سرعت انجام شد اما به علت اینکه فاقد آب و برق بودند، بلااستفاده ماندند.

درحالی که شب هنگام مردم کم‌کم به آرامشی نسبی رسیده بودند تکان خوردن شدید منازل آن‌ها را مضطرب و سراسیمه به بیرون کشاند.

در همه جای شهرمی‌شد به راحتی استرس را در بین مردم به تماشا نشست.

پارک‌ها و مکان های روباز محلی شده بودند برای تجمع مردم؛ صف‌های طویل ماشین ها در پمپ بنزین‌ها خودنمایی می‌کرد.

هرکس به دنبال جایی بود که درآن اسکان یابد، جایی که شاید به زعم خودشان امنیت بیشتری داشته باشد.

‌محمدی از اهالی شهر دهلران که به پارک اناران آمده بود، اظهار کرد: متاسفانه خانه‌ام از استحکام زیادی برخوردار نیست به همین علت تصمیم گرفتم بچه‌ها را به اینجا منتقل کنم که در اینجا هم اصلا به علت کثرت جمعیت نمی‌شود جایی پیداکرد.

حسنی از دیگر افرادی که به پارک اناران پناه آورده بود، بیان کرد: اینجا به علت اینکه رو باز است و از ابنیه و تاسیسات به دور است فکر کردیم بهتراست، اما فکر نکنم بتوانیم امشب را سرکنیم چون امکانات لازم را برای این همه جمعیت ندارد.

رضایی دیگر شهروند دهلرانی اظهار کرد: بچه‌هایم خیلی ترسیده بودند به همین خاطر به اینجا آمدیم و همانطور که می‌بینید اینجا هم جا نیست و ما مجبور شدیم روی آسفالت و زمین داغ بنشینیم که واقعا گرم است و توان نشستن را از انسان می‌گیرد.

اردوگاه اسکان اما در سکوتی محض فرورفته بود.

اگرچه به همت نیروهای امدادی چادرهایی برپاشده بود اما به علت اینکه روشنایی وآب آشامیدنی هنوز در آنجا تدارک دیده نشده بود باکمترین اقبال روبه‌روشده بودند.

از مردم می‌شنیدم که زلزله در روستاهای موسیان خساراتی را درپی داشته است به همین خاطر به فرمانداری رفتم تا اخبار دقیق‌تر را از فرماندار دهلران دریافت کنم.

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان دهلران اظهارکرد: باتوجه به گزارشات اکیپ‌های اعزام شده به روستاهای اطراف زلزله‌ای که باشدت 5.8 ریشتر با مرکزیت موسیان و درعمق 10 کیلومتری روی داده، خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم.

وی افزود: البته تعداد 34 نفر زخمی داشته‌ایم که به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

فرماندار شهرستان دهلران اضافه کرد: براساس اخبار رسیده به نقاط مسکونی در بعضی روستاها همچون پتک اعراب و نهر عنبر خساراتی وارد شده که میزان و درصد خسارات در دست بررسی است.

سبزی همچنین بیان کرد: آب و برق برخی دیگر از روستاها نیز قطع شده است که درحال رفع این مشکل نیزهستیم.

گزارش از روح‌الله کرمی

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon