ورود سیلوا به عرصه انتخابات برزیل چالش بزرگی برای روسف خواهد بود

ورود سیلوا به عرصه انتخابات برزیل چالش بزرگی برای روسف خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که ورود مارینا سیلوا به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری برزیل احتمالا این انتخابات را به دور دوم خواهد کشاند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جدیدترین نظرسنجی انجام شده در برزیل نشان می دهد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است اکتبر برگزار شود با حضور مارینا سیلوا به احتمال زیاد به دور دوم کشیده خواهد شد و حتی سیلوا می تواند دیلما روسف رئیس جمهور کنونی را شکست دهد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی نشان می دهد که مارینا سیلوا از حمایت 21 درصد رای دهندگان برزیلی برخوردار است که این رقم 3 برابر بیشتر از حامیان و طرفداران ادواردو کامپوس نامزد پیشین حزب سوسیالیست است که در سقوط هواپیما جان باخت.

میزان حمایت مردمی از روسف نیز بدون تغییر نسبت به نظرسنجی ماه گذشته به 36 درصد رسیده و 20 درصد مردم برزیل نیز از آئسیو نوس نامزد میانه رو حمایت کرده اند. این نظرسنجی این واقعیت را نشان داده است که بسیاری از مردم برزیل که پیش از این تصمیم خود را برای رای دادن به نامزدهای انتخابات نگرفته بودند با ورود سیلوا به رقابت های انتخاباتی قصد دارند به او رای دهند.

سیلوا می تواند روسف را از دستیابی به آراء لازم برای پیروزی در دور نخست انتخابات که 5 اکتبر برگزار خواهد شد محروم کند. این نظرسنجی نشان می دهد که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود سیلوا 4 درصد آراء بیشتری نسبت به روسف خواهد داشت.

اگر سیلوا بتواند این روند را ادامه دهد بزرگترین تهدید برای حزب حاکم کارگر برزیل خواهد بود. شاخص سهام و ارزش پول ملی برزیل روز گذشته در پی پیش بینی های مطرح شده در خصوص شکست روسف با افزایش روبرو شده و سرمایه گذاران از شکست وی استقبال کرده اند.

البته این نظرسنجی حاوی اخبار مثبتی نیز برای روسف بوده به طوری که نشان می دهد میزان رضایت مردمی از دولت وی با 6 درصد افزایش به 38 درصد رسیده است. احتمالا کاهش نرخ تورم تاثیر زیادی بر این مساله داشته است. مردم برزیل به شدت نگران افزایش نرخ تورم هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان