مجتهدزاده: مأمور صلیب‌سرخ می‌گفت ناامیدی میان اسرای ایرانی جایی نداشت

مجتهدزاده: مأمور صلیب‌سرخ می‌گفت ناامیدی میان اسرای ایرانی جایی نداشت

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: مأمور صلیب سرخ می‌گفت که ما ناامیدی را بین اسرای خارجی می‌بینیم اما در بین اسرای ایرانی اصلا چنین چیزی وجود ندارد. این چه نیرویی است؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش بزرگ منتظران آزاده به مناسب سالروز بازگشت آزادگان به کشور عصر روز دوشنبه 27 مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا احراری جانشین بسیج حضرت ولی عصر و مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در لانه جاسوسی برگزار شد.

در این مراسم مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس خطاب به خانواده آزادگان گفت: شما الماس درخشان هستید. مقام معظم رهبری می‌فرمایند وقتی عنصری ارزش نداشته باشد اما استعداد آن را داشته باشد، بعد از گذشت قرن ها به الماس تبدیل می‌شود. هر شبی که برخانواده‌های اسرا می‌گذشت، مثل یک شب عملیات بود. ما چقدر به موضوع اسارت پرداختیم؟ امروز هدف این بود که خانواده‌های آزادگان تجربه های اسارت خود را به نسل جوان بازگو کنند.

مجتهدزاده افزود: در جنگ‌هایی که در سطح جهان اتفاق افتاده، از اسرا فیلم‌های بسیاری ساخته اند و کتاب نوشته شده و در بین آنها معنویت حاکم نبود بلکه تفکرات آنها مادی بود. مأمور صلیب سرخ تعریف می‌کرد که ما ناامیدی را بین اسرای خارجی می‌بینیم اما در بین اسرای ایرانی اصلا چنین چیزی وجود ندارد و این چه نیرویی است؟ عنصر ایمان، اعتقاد و تقوا باعث شده بود که بازداشتگاه‌ها برای اسرا تبدیل به بهشت شود و آیا این ها نباید گفته شود؟

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس به آزادگان خاطرنشان کرد: این مسائل باید در قالب فیلم و کتاب در اختیار نسل جوان قرار گیرد. شما دوره ای را برای ایران ساختید که سراسر عزت و افتخارست.ما درس ها و عبرت های بسیاری از عبرت شما گرفتیم. هیچ کس امیدوار به آزاد شدن اسرا با توجه به درنده خویی صدام نبود.

مجتدزاده اظهار داشت: این وعده الهی است که افرادی که به خدا توکل می کنند، خود خدا آنها را قوی و عزیز می کند. انتقال این ها باعث می شود که جوانان ما که در مواجهه با چالش های نفس اماره و شیطان هستند، عبرت بگیرند. توکل شما باعث شد آنهایی که شما را تهدید می کردند، در حال حاضر به زباله دان تاریخ بپیوندند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: خانواده یک اسیر و آزاده هر لحظه منتظر هستند و ما به عنوان سازمان نشر ارزش ها و مشارکت ها سعی می کنیم این مسائل را بازگو کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران