دولت مصمم به اجرای طرح جامع مرز باشماق مریوان است


دولت مصمم به اجرای طرح جامع مرز باشماق مریوان است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: مرزهای رسمی یک فرصت برای ایجاد توسعه پایدار و رفع بیکاری هستند به همین دلیل دولت مصرانه در پی اجرایی کردن طرح جامع مرز باشماق است.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، با اشاره به وضعیت مرز رسمی باشماق مریوان اظهار کرد: دولت مصمم است که مرز رسمی باشماق مریوان مطابق با طرح جامع موجود ساماندهی شود.

وی گفت: اخیراً برای ساماندهی طرح ورودی و خروجی مرزها دستورالعمل جدیدی مشخص شده که در آن تکالیف تمامی دستگاه‌های خدمات رسانی که در مرز مستقر هستند مشخص شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: برای اجرای دستورالعمل جدید که مسئولیت اجرای آن با حوزه معاونت امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری‌های کشور است اقداماتی انجام شده و تا به حال بیش از 3 جلسه نیز در این باره برگزار شده است.

تسهیل در تردد کالا و مسافر از مرز با اجرای طرح جامع مرزی

وی تسهیل امور روزمره در مرزها را از اهداف بلند مدت این طرح عنوان کرد و گفت: به منظور تسهیل در تردد کالا، مسافران و تجارت اقدامات خوبی صورت گرفته و دولت مصمم به اجرای دیگر اقدامات لازم در این حوزه است.

آشناگر با بیان این نکته که در آینده بسیار نزدیک مریوان شاهد ایجاد منطقه آزاد تجاری خواهد بود افزود: با ایجاد منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه قطعاً فعالیت‌های تجاری و مرزی گسترش می‌یباد و ناگزیر هستیم که مرزهای ورودی و خروجی را ساماندهی کنیم.

به دنبال تعیین مدیر واحد برای مرز رسمی باشماق مریوان هستیم

وی رسیدن به مدیریت واحد را از جمله ضروریات مرز رسمی باشماق عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه هنوز مدیر واحد مرز باشماق مشخص نشده است مشکلاتی در این مرز وجود دارد ولی در آینده نزدیک و با تعیین مدیر برای این مرز می‌توانیم بسیاری از مشکلات باشماق را برطرف کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: مرزهای رسمی یک فرصت برای ایجاد توسعه پایدار و رفع بیکاری هستند به همین دلیل دولت مصرانه در پی اجرایی کردن طرح جامع مرز باشماق است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگرپذیری و مرزی در توسعه مریوان

وی با اشاره به اینکه مریوان در طرح منطقه آزاد تجاری به عنوان یکی از مناطق مهم استان نیز نقش بسزایی دارد اظهار کرد: شهرستان مریوان از دو ظرفیت گردشگرپذیر بودن و مرزی بودن برخوردار است که این دو امکان می تواند برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان مؤثر باشد.

آشناگر گفت: ساماندهی مرز باشماق باید بر طبق تمامی آیتم‌های مورد نظر در طرح جامع مرز رسمی باشماق انجام شود و ما مصمم به اجرای این موارد هستیم.

وی تصریح کرد: دستورالعمل جدیدی برای اداره مرزها صادر شده است که در آن وظایف تمام دستگاه های خدمات رسان و تمامی دستگاه‌هایی که در مرز مشغول به فعالیت هستند به شیوه ای کامل نوشته شده و مدیریت آن نیز در دست معاونان امنیتی سیاسی و اجتماعی استانداری های کشور است.

شکل‌گیری سایت گردشگری از هورامان تا دریاچه زریبار به منظور توسعه صنعت توریسم در مریوان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: مرز دروازه تجاری، اقتصادی است و می‌تواند بستر شکل گیری مراودات فرهنگی هم باشد و همین امر سبب شده که فرصت مرزها به عنوان یک راهکار جدی در توسعه پایدار مورد نظر مسئولان قرار بگیرد.

وی توسعه طرح‌های گردشگری را یک فرصت دانست و افزود: قرار است که یک سایت گردشگری از منطقه هورامان تا دریاچه زریبار به وجود آید که با اجرایی شدن و مورد بهره برداری قرار گرفتن این سایت توریست پذیر بودن و ورود میهمانان به مریوان دوچندان شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon