طلای جهانی ۱۲۹۹ دلار شد

طلای جهانی 1299 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تنش های ژئوپلتیک و ورود سرمایه به بازار طلا جذابیت بازار فلز زرد را افزایش داده است، قیمت طلا امروز پس از دو روز کاهش افزایش یافت، اما این افزایش به دلیل تقویت شاخص ها در بازارهای مالی و ارزش دلار، چندان چشمگیر نبود.
پس از آنکه سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، تمام موضوعات حول کاروان کمک های بشردوستانه اعزامی این کشور به مردم نیازمند مناطق شرقی اوکراین حل و فصل شده است، شاخص ها در بازارهای بورس افزایش یافت. مسکو اعلام کرده که برای کمک به افراد گیر افتاده در میانه میدان نبرد، به دنبال برقراری آتش بس است.
اما با توجه به اعلام اوکراین مبنی بر کشته شدن ده ها تن از جمله زنان و کودکان در هنگام فرار از درگیری ها در روز دوشنبه، تنش ها همچنان بالا گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.6 درصدی در جلسه گذشته، امروز 0.2 درصد افزایش یافت و به 1299 دلار و 22 سنت رسید.
قیمت نقره پس از رسیدن به پایین ترین رقم دو ماه اخیر در جلسه قبل، امروز ثابت بود. پالادیوم نیز به دلیل نگرانی ها از اختلال در عرضه از سوی روسیه و قوی بودن چشم انداز تقاضا، فاصله چندانی از بالاترین رقم 13 سال اخیر نگرفت.
دنی لیدلر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ظاهرا سرمایه گذاران معتقدند که تعدادی از ریسک ها در حال نزدیک تر شدن هستند و به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری می گردند.»
در همین حال، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد که حجم دارایی هایش در روز دوشنبه 2.09 تن افزایش یافته و به 797.69 تن رسیده است که اولین ورود سرمایه در حدود 4 هفته اخیر است.
قیمت طلا از ابتدای امسال عمدتا به دلیل تنش های ژئوپلتیک حدود 8 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/ 98

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه